تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تاثیرگذاری بانک و بیمه در تحول دیجیتالی کسب‌وکار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است: تحول دیجیتالی کسب و کار در کشور، با برداشتن دو گام اساسی در حوزه بانکداری و بیمه محقق می شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از اخبار بینا، «محمد جواد آذری جهرمی» عصر چهارشنبه در همایش مدیران پست بانک ایران با عنوان «رونق تولید و اشتغال و بانکداری دیجیتال» با بیان اینکه، برای تحول دیجیتال کسب و کار در کشور باید دو گام از سوی وزارت اقتصاد و دارایی برداشته شود، افزود: گام نخست محدودیت سرمایه گذاری بانک ها در صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر است که این از پارامترهای مهم در توسعه اکوسیستم کسب و کارهای نوپا و بزرگترین کار در توسعه تحول دیجیتال است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی افزود: در گام دوم نیز که به حوزه بیمه مربوط می شود، بایستی از ظرفیت استارتاپ ها برای شناسایی ریسک های موجود برای بیمه گرها استفاده شود چرا که می توان با جمع آوری رفتار و شرایط مشترکانی که عضوشان هستند به استارتاپ ها نرخ های متفاوت بیمه ارائه کرد.


جهرمی در خصوص پست بانک که به عنوان بانک تخصصی ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) مشخص شده است نیز با بیان اینکه مهمترین وظیفه بانک تامین مالی است، افزود: بزرگترین گلوگاه تامین مالی وثیقه است، وثیقه نیز با توجه به ریسک سرمایه گذاری گرفته می شود، بنابراین مدیران پست بانک باید قدرت آنالیز ریسک سرمایه گذاری در پروژه های حوزه ICT را داشته باشند.


وی ادامه داد: بسیاری از پروژه های حوزه آی سی تی که نیازمند تامین مالی پست بانک هستند اکنون به دلیل وجود نداشتن قدرت آنالیز ریسک پذیری در صف مانده اند، چرا که نگاه شما به این پروژه ها همانند پروژه های صنعتی و کشاورزی است و در حوزه پروژه های ICT باید این مسئله تبیین شود.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: دیگر اینکه مدیران پست بانک بایستی توجه داشته باشند کار در واقع خدمت رسانی به مناطق محروم است، کارهای بسیار خوبی در مدیریت قبلی پست بانک انجام شد، خدمات بانکداری الکترونیک را به روستاها بردند و حجم نیاز روستانشینان برای تردد به مناطق شهری بسیار کاهش یافت.


جهرمی گفت:در سال گذشته بالغ بر 1500 روستا رو مدیر قبلی پست بانک مجهز کردند و در گذشته نیز 700 روستا مجهز شده بودند و در مجموع 22 هزار و 500 روستا مجهز شدند، جنس خدماتی که در روستاها ارایه کردند از جنس نصب خود پرداز بودکه صرفه اقتصادی دارد، که این هزینه ها توسعه را اقتصادی نمی کند.

 

وی ادامه داد: اما راهکاری که در این زمینه هست اینکه شبکه پزهای پست بانک به علاوه کِش‌لَس‌های (کیوسکهای غیرنقدی) خدمات بانکداری الکترونیک بایستی با برند پست بانک با شدت بیشتر به روستاها برود چرا که هزینه های آن کمتر است.

 

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: البته مانع این موضوع بحث psp است که مطابق مصوبه دولت قرار شد در بانک مرکزی رفع انحصار شود.
جهرمی ادامه داد: رشد خوبی به لحاظ شاخص های بانکداری در زمان ریاست پست بانک داشتیم و در ارزیابی های ملی شاهد رشد قابل توجهی در این بانک بودیم و انصافا زحمت زیادی کشیده شد.
 

معیشت پرسنل وزارت ارتباطات باید توجه قرار گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در ادامه، با بیان اینکه، سال گذشته تلاش شد پرسنل شرکتی پست بانک به لحاظ معیشتی و مالی تقویت شوند، افزود: فاز نخست این کار انجام شده است و البته پیگیری معیشت پرسنل پست بانک و همچنین وزارت ارتباطات نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

جهرمی ضمن تاکید بر توسعه جوانگرایی در پست بانک، اظهار داشت: هدفگذاری برای مدیریت های مناطق پست بانک نباید به گونه ای باشد که تفاوتی بین مدیر فعال با غیرفعال وجود نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: گزارش اخیر از مناطق پست بانک حاکی از شکافی بزرگ بود، به طوری که برخی مناطق به شدت فعال و برخی مناطق نیز فعالیت قابل توجهی نداشتند و این امر مطلوب نیست.
همایش مدیران پست بانک عصر چهارشنبه با حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارایی، مدیر عامل جدید پست بانک و مدیران عامل شعب سراسر کشور در ­وزارت ارتباطات برگزار شد.


همزمان با این همایش از زحمات خسرو فرهی مدیر عامل اسبق پست بانک ایران با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد و با اهدای حکم از سوی وزیر ارتباطات، بهزاد شیری به عنوان مدیرعامل جدید پست بانک ایران معرفی شد.

منبع خبر: بینا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics