تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معاون وزیر مسکن و شهرسازی:باید نظام تولید مسکن را رونق بدهیم

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان این که امروز شکل جنگ عوض شده روزی جنگ فیزیکی بوده است و امروز به صورت جنگ اقتصادی خودش را نشان می دهد، گفت: طبیعت بازار مسکن این است که باید نظام تولید را رونق بدهیم در این صورت سرمایه گذاری وسیع در حوزه مسکن رخ می دهد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، 'مازیار حسینی' روز دوشنبه پس از پایان بیست و دومین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در محل وزارت کشور و در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه مسکن با افزایش طبیعی مسکن مواجه هستیم که هرچند سال یک بار اتفاق می افتد که خیلی افزایش قطعی دارد و بعد یک جهش پیدا می کند و بعد از آن چند سال بازار مسکن آرامش پیدا می کند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

حسینی اظهار داشت: در سال گذشته این جهش قیمت رخ داد بخشی از آن طبیعی بود به خاطر رکودی که در سال های گذشته وجود داشت و اکنون با یک پدیده ای جدیدی مواجه شدیم که بخشی از آن جنگ دشمن علیه ما هست که نشان می دهد در همه حوزه ها که برای مردم دغدغه وجود دارد دشمن مشغول فعالیت می شود.


وی خاطرنشان کرد: در چند روز اخیر برخی سایت های اینترنتی و برخی مشاوران املاک یک بازی را شروع کردند که این بازی هیچ واقعیت اقتصادی حقیقی ندارد بلکه برعکس هم بود.


معاون وزیر مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در هفته های گذشته شش هزار واحد در پردیس افتتاح شده، پنج هزار واحد در پرند افتتاح شده و همین طور در سراسر کشور افتتاح هایی شروع شده است به هرحال موضوع مسکن مهر که 460 هزار واحد باقی مانده داشت از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و با تمهیدات اندیشیده شده به تعهداتمان جامه عمل پوشانده می شود خیلی از مردمی که دفترچه قسط گرفته بودند ولی مسکن تحویل نگرفته بودند مسکن آنها تحویل داده شده است.


حسینی در رابطه با بازار اجاره بها نیز گفت: متاسفانه این موضوع یک معضل شده است که نهادهای مسوول با این موضوع برخورد خواهند کرد ما هیچ اتفاقی که بخواهد جهش قیمت وجود داشته باشد، نداریم.


وی افزود: ما مکانیزم هایی را برای کنترل قیمت اندیشیدیم که در روزهای آینده اجرایی خواهیم کرد سعی می کنیم مکانیزهای ایجابی و سلبی را در کنار هم ببینیم.


حسنی خاطرنشان کرد: حدود 100 هزار واحد مسکونی آماده قرارداد شده است. این قراردادها، قراردادهای مشارکتی هستند که دولت در ساخت و ساز دخالتی ندارد فقط آورده ما زمین و صدور مجوزهای قانونی است.


وی تاکید کرد: تولیدات جدیدی که داریم درصدی از آن را به عنوان مسکن استیجاری در اختیار مردمی که نیاز دارند، می گذاریم.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics