تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس از دید کارشناسی

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن ارائه توضیحاتی در مورد مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار، گفت: سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند رونق اقتصادی جامعه را به دنبال داشته باشد و فضایی امن برای سرمایه‌های مردم است.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از طلا، سید احمد شکوری ، با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار، اظهار کرد: نیازهای بشر همواره سبب شده در جوامع مختلف مردم محل‌هایی را به نام بازار ایجاد کنند که در آن خریداران و فروشندگان معاملات خود را مستقیماً یا از طریق واسطه‌هایی انجام دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان این‌که بازار بورس یکی از این بازارهاست که در آن خریداران و فروشندگان اوراق بهادار مانند سهام گردهم می‌آیند، تا به معاملات دارایی‌های خود (سهام و اوراق مشارکت و…) بپردازند، بیان کرد: ورود موفق به بازار بورس مستلزم فراگیری آموزش‌های لازم در این رابطه است.

شکوری با اشاره به مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بازار بورس می‌تواند نقش بسیار زیادی در رونق اقتصادی جامعه داشته باشد.

 

سرمایه‌گذاری در بورس باید با هوش مالی باشد

او با تاکید بر این‌که کسب درآمد یکی از مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف هر فرد در سرمایه گذاری، کسب درآمد و سود از بورس است که اگر با هوش مالی و به صورت صحیح و آگاهانه باشد می‌تواند این هدف را از دو طریق(دریافت سود نقدی "dps" و افزایش سهام در عرضه اولیه) محقق کند.

 

 

 

وی به دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس اشاره کرد و گفت: امکان "حصول اطمینان از قانونی بودن روش سرمایه گذاری، اطلاع از بازار مورد نظر در هر زمان (وجود شفافیت در بازار)، قابلیت نقد شوندگی سریع و راحت از جمله دیگر مزایای سرمایه گذاری در بازار بورس است.

 

این کارشناس بازار سرمایه نبود حد سرمایه مجاز در بازار بورس را از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در این بازار دانست و گفت: از طریق آموزش بورس و سرمایه‌گذاری آگاهانه و بر مبنای تحلیل می‌توان با حداقل سرمایه وارد بورس شده و به عنوان منبع درآمدی به معاملات بورس نگریست.

 

حفظ سرمایه در مقابل تورم، از مزایای سرمایه‌گذاری در بورس است

این فعال حوزه کسب و کار و سرمایه‌گذاری با بیان این‌که قابلیت نقدشوندگی بالا از طریق فناوری اطلاعات و معادلات در فضای آنلاین از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس است، افزود: بازدهی بالاتر با توجه به ریسک بهینه، حفظ سرمایه در مقابل تورم، تأمین سرمایه شرکت‌ها از طریق ورود به بازار سرمایه و انتشار اوراق از دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در بازار بورس است.

 

وی افزود: سرمایه‌گذاری در بازار بورس، کنترل نقدینگی در جامعه، رشد تولید ناخالص ملی و مهار تورم و استفاده مؤثر و بهینه از پس اندازهای خرد و کوچک مردم و سرمایه‌های سرگردان را به دنبال داشته و به رشد صنعتی کشور کمک می‌کند.

 

او با اشاره به بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها، افزود: با مقایسه چند بازار از جمله بورس، طلا، سکه، ارز، مسکن و سایر بسترهای سرمایه‌گذاری، به این نتیجه می‌رسیم که «بازار بوس و اوراق بهادار» تنها بازار متشکل، قانونمند و نقد شونده‌ای است که می‌تواند خواسته سرمایه‌گذاران را تأمین کند.

 

شکوری در ادامه به چالش‌ها و موانع پیش روی بازار بورس پرداخت و گفت: برخی از فعالان بازار سرمایه معتقدند موضاعاتی مانند محدودیت در معاملات، روند طولانی توقف نمادها و تناقض عرضه اولیه با ورود نقدینگی از جمله مواردی است که باید مورد بازنگری سازمان بورس قرار گیرد.

 

نگاهی به کارنامه بورس در کشور

وی با ارائه گزارشی از کارنامه بورس اوراق بهادار از ابتدای سال‌جاری در کشور گفت: در ۲۳۲ روز معاملاتی در بازار بورس و اوراق بهادار، تعداد سهام معامله شده برابر با ۴۹۰ میلیارد و ۲۸۲ میلیون سهم و حق تقدم و ارزش سهام معامله شده نیز برابر با ۱۴۷۹ هزار و ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

 

مدیرعامل مؤسسه ارزش آفرینان مالی بازار سرمایه با بیان این‌که این فعالیت‌ها در ۳۱ میلیون و ۵۶۲ هزار و شش نوبت خرید و فروش شده است، افزود: تعداد واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز برابر با ۵ میلیارد و ۲۷۱ میلیون واحد بوده و ارزش واحدهای صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله برابر با ۵۵ هزار و ۱۸۶ میلیارد ریال بوده است.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics