تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۲۰ اقتصاد اول جهان در سال ۲۰۱۹

صندوق بین المللی پول در گزارش ماه آوریل خود (اسفند ۹۷- فروردین ۹۸) خود ۲۰ اقتصاد اول دنیا را برحسب تولید ناخالص داخلی اعلام کرده است.

براساس این گزارش آمریکا همچنان با ۲۱ هزار و ۳۴۵ میلیارد دلار بزرگترین اقتصاد دنیاست و چین نیز با ۱۴ هزار و ۲۱۷ میلیارد دلار دومین اقتصاد بزرگ جهان و مهم ترین تعقیب کننده ایالات متحده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

اما براساس گزارش صندوق بین المللی پول، کشور ژاپن با ۵ هزار و ۱۷۶ میلیارد دلار و فاصله ای زیاد نسبت به آمریکا و چین، در مکان سوم بزرگترین اقتصادهای دنیا ایستاده است و کشورهای آلمان با ۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد دلار و هند با ۲ هزار و ۹۷۲ میلیارد دلار در رده های چهارم و پنجم این جدول ایستاده اند.

 

بدنبال این کشورها، انگلیس که با موضوع مهم برگزیت روبه روست، با ۲ هزار و ۸۲۹ میلیارد دلار در رده ششم، فرانسه با ۲ هزار و ۷۶۲ میلیارد دلار در رده هفتم، ایتالیا با ۲ هزار و ۲۶ میلیارد دلار در رده هشتم، برزیل با یک هزار و ۹۶۰ میلیارد دلار در رده نهم و کانادا با یک هزار و ۷۳۹ میلیارد دلار در رده دهم بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار گرفته اند.

 

گزارش صندوق بین المللی پول نشان می دهد که بعد از ۱۰ کشور بالا، کره جنوبی با یک هزار و ۶۵۷ میلیارد دلار، روسیه با یک هزار و ۶۱۰ میلیارد دلار، اسپانیا با یک هزار و ۴۲۹ میلیارد دلار، استرالیا با یک هزار و ۴۱۷ میلیارد دلار و مکزیک با یک هزار و ۲۴۱ میلیارد دلار در رده های یازدهم تا پانزدهم بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار دارند.

 

کشورهای رده شانزدهم تا بیستم بزرگترین اقتصادهای دنیا در سال ۲۰۱۹ نیز براساس گزارش صندوق بین المللی به ترتیب کشورهای اندونزی با یک هزار و ۱۰۱ میلیارد دلار، هلند با ۹۱۴ میلیارد دلار، عربستان سعودی با ۷۶۲ میلیارد دلار، سوئیس ۷۰۸ میلیارد دلار و ترکیه با ۷۰۶ میلیارد دلار هستند.

 

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics