تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استاندار تهران: مصرف کنندگان باید مالیات بیشتری بدهند

استاندار تهران با تاکید بر اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده کنونی باید جای خود را به قانون مالیات بر مصرف دهد افزود: با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به مالیات بر مصرف، افرادی که مصرف بیشتری دارند هزینه بیشتری پرداخت می کنند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یادآور شد: شعار امسال رونق تولید، نامگذاری حساسی است و اگر ما به فکر اشتغال، رفاه و رفع موانع پیش روی شکوفا شدن اقتصاد هستیم باید مشکلات بخش تولید را برطرف کنیم.

 

 

محسنی بندپی اظهار داشت: یکی از این موانع تولید، مالیات بر ارزش افزوده است که در جلسه با وزیر اقتصاد و دارایی و مسئولان مربوطه لزوم اصلاح آن مطرح شده است.


استاندار تهران گفت: اصل این است که هرچه بر مصرف مالیات ببندیم کسی که کمتر مصرف می کند، مالیات کمتری پرداخت می کند و به عکس و این موضوع موجب می شود تا عرصه تولید، ساز و کار خود را در جهت افزایش تولید تغییر دهد.


وی خاطرنشان کرد: امسال سال آخر، فعالیت مجلس دهم است و از همین رو هم فرصت کمتری برای پیگیری مشکلات وجود دارد با این حال اطلاع رسانی خوبی در زمینه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده به نمایندگان استان تهران انجام شده تا در این زمینه به شکل تخصصی وارد عمل شوند.
محسنی بندپی ادامه داد: برای آنکه به شکل واقعی به رونق تولید دست یابیم، با اتاق بازرگانی نیز مذاکره شده است تا مشکلات پیش روی صنایعی که با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، شناسایی و راهکار مناسب برای رفع آن ارائه شود.


استاندار تهران یکی دیگر از مشکلات پیش پای صنایع و واحدهای تولید این استان را محدودیت های محیط زیستی مطرح شده در قانون برشمرد و گفت: اکنون علم برای هر مشکلی راهکار مناسبی ارائه می کند که حتما در زمینه آلاینده ها نیز پاسخ های قابل قبولی دارد.
وی بر لزوم اصلاح و رفع این دو مشکل پیش روی تولید تاکید و اضافه کرد: باید بر روی بهبود عملکرد صنایع به ویژه آن دسته از صنایعی که با ظرفیت پایین کار می کنند، کار کرد و حتی حمایت های لازم را از صنایعی که خط تولید آنها نیاز به تغییر ماهیت دارند، داشت.


در این جلسه مشکلات شرکت سایپا پرس با امور مالیاتی و تامین اجتماعی، آجر ممتاز با شرکت گاز، جهان کریستال با تامین اجتماعی و گلخانه فلفل رنگی با بانک کشاورزی طرح و بررسی شد.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مهدی کاظمی |   1399/04/30 15:51:00   |
0     0
دانستن اینکه مالیات در چه راههایی خرج میشد کمک زیادی در پرداخت مایات توسط مردم میکند
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics