تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

حجم معاملات بیت کوین به بالاترین میزان یک سال گذشته رسید!

حجم معاملات روزانه بزرگترین ارز دیجیتال جهان یعنی بیت کوین روز جمعه از ۱۱ میلیارد دلار عبور کرد. این رقم از ۲۵ آوریل سال گذشته، بیشترین میزان معاملات در بازه زمانی ۲۴ ساعته محسوب می‌شود.

در آن زمان میانگین قیمت بیت کوین معادل ۸,۸۴۵ دلار بود اما در حال حاضر قیمت هر واحد از این دارایی دیجیتال به کمتر از نصف و حدود ۴,۰۰۰ دلار رسیده است. هرچند افزایش حجم معاملات نشانه مثبتی از رنگ نباختن علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین در شرایط نامناسب فعلی بازار است.

 

به طور جالبی، مقدار معاملات بیت کوین با روند قیمت آن، سال‌ها همبستگی و ارتباط نزدیکی داشت اما با بررسی دقیق‌تر می‌توان دریافت که این ارتباط نزدیک در سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال که ماه نوامبر اتفاق افتاد، از بین رفت. در آن دوران که قیمت در سراشیبی مرگ افتاده بود، حجم معاملات از روند در پیش گرفته قیمت‌ها پیروی نکرد.

 

همانطور که در نمودار نشان داده شده، واگرایی بین حجم معاملات تنها برای بیت کوین مشهود نبوده و درباره ارزهای دیجیتال بزرگ دیگری مانند لایت کوین که رتبه چهارم برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار را در اختیار دارد، اتفاق افتاده است.

 

حجم معاملات بیت کوین

حجم معاملات بیت کوین به بالاترین میزان یک سال گذشته رسید!

براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، قبل از اینکه بیت کوین به ۳,۰۰۰ دلار سقوط کند، در ۱۰ام نوامبر به قیمت ۶,۳۸۵ دلار معامله می‌شد و در ۲۴ ساعت گذشته‌اش حجم معاملات آن به ۳.۷ میلیارد دلار رسیده بود.

 

هرچند امروز بیت کوین به کمی بیشتر از نصف قیمت آن دوران رسیده است اما حجم معاملاتش در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ میلیارد دلار را پشت سر گذاشته است. این میزان بیش از ۳ برابر حجم معاملاتی است که در ۱۰ام نوامبر شاهدش بودیم و آخرین بار این حجم از معاملات را در آوریل ۲۰۱۸ شاهد بودیم.

 

همچنین اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ نشان می‌دهد که بیشترین حجم خرید و فروش اتفاق افتاده برای پادشاه ارزهای دیجیتال در تاریخ ۵ ژانویه ۲۰۱۸ و زمانی که بیت کوین ۱۷,۴۲۹ دلار بود، با ۲۳.۸۴ میلیارد دلار معامله در تنها یک روز اتفاق افتاد.

 

حجم معاملات لایت کوین

حجم معاملات بیت کوین به بالاترین میزان یک سال گذشته رسید!

میزان خرید و فروش لایت کوین نیز مسیر مشابه بیت کوین را در پیش گرفته است.

همانطور که در نمودار نیز مشخص است، حجم مبادلات لایت کوین راه خود را از قیمت آن در ماه نوامبر که در قیمت ۵۰ دلار معامله می‌شد جدا کرد، بطوریکه بر اساس اطلاعات سایت کوین‌متریک از ۳۰۰ میلیون دلار به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در روز رسید.

 

لایت کوین هم‌اکنون در قیمت ۶۰ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۷۹ میلیارد دلار رسیده که بیش از دوبرابر رقم مشاهده شده در ماه نوامبر برای این ارز دیجیتال است.

 

تغییرات اندکی که بین حجم خرید و فروش بیت کوین و لایت کوین و رابطه آن با قیمت وجود دارد، افزایش بیش از دوبرابری قیمت لایت کوین به همراه حجم معاملاتش از ماه دسامبر بوده و این در حالی است که بیت کوین رشد نسبتاً اندک حدود ۲۰ درصدی را از کمترین قیمتش تجربه کرده است.

منبع خبر: ارز دیجیتال
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics