تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استقرار سامانه صندوق فروش گامی در جهت عدالت مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اظهار داشت: استقرار سامانه صندوق فروش توسط صاحبان مشاغل شفافیت مالی و عدالت مالیاتی را در پی دارد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، الوندی، مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اظهار داشت: نصب و به‌کارگیری صندوق‌های مکانیزه فروش، صاحبان مشاغل را قادر می‌سازد تا عملیات فروش کالا و ارائه خدمات را به شکلی مطلوب مدیریت نمایند.


وی با اشاره به مزایای نصب این سامانه خاطرنشان ساخت: ایجاد و به‌روزرسانی فهرست اموال و موجودی کالاها، فرایند خرید کالاها، گزارش‌گیری و مدیریت ارتباط با مشتریان ازجمله مزایا و ویژگی‌های استفاده از این صندوق‌ها محسوب می‌شود که علاوه بر آن، بهره‌برداری از سامانه صندوق فروش، صرفه‌جویی در زمان، هزینه‌ها و سرعت بخشیدن به کسب‌وکار و کاهش خطاهای انسانی را به دنبال خواهد داشت.


مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان همچنین ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲۱ قانون پنجم توسعه، فروشندگان و اصناف مطابق شرایط اعلام‌شده در دستورالعمل های قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم و بر اساس موارد تعیین‌شده از طرف سازمان امور مالیاتی کشور، ملزم به نصب این سامانه هستند، بر این اساس، از سال ۱۳۹۲ طی سه مرحله، گروه‌هایی از واحدهای صنفی، دعوت به نصب و راه‌اندازی این سامانه شده‌اند.

 

 

وی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ سازمان امور مالیاتی کشور هر ساله طبق قانون، ده صنف جدید را مکلف به استفاده از سامانه مزبور نموده است.
در پایان الوندی خاطرنشان ساخت: صاحبان مشاغلی که مکلف به نصب صندوق مکانیزه فروش و یا تجهیزات مشابه هستند، در صورت عدم نصب و استفاده از سامانه مذکور در سال مربوط از معافیت‌های مقرر قانونی محروم خواهند شد.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics