تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی فروش تراکم در سال ۹۸ /نگرانیم شهرداری گرفتار شهرفروشی شود

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با انتقاد از اینکه در بودجه ۹۸ شهرداری ۳۰ تا ۳۵ درصد پیش‌بینی افزایش فروش تراکم شده است، گفت: این نگرانی وجود دارد که شهرداری برای تامین منابع درآمدی بودجه گرفتار شهرفروشی شود.

محمدجواد حق‌شناس (رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران) اظهار کرد: بودجه سال ۹۸ با یک بحث جدی روبروست و آن تامین منابع است. از ۱۷ هزار و ۳۵۰ میلیارد بودجه سال ۹۷ حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان محقق شده و این یک سوال جدی است که وقتی با عدم تحقق منابع درآمدی مواجه هستیم، آیا می‌توانیم نسبت به افزایش سقف بودجه سال ۹۸ عمل کنیم یا خیر؟

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه در زمان بررسی لایحه بودجه ۹۸ رویکردهای متفاوتی مطرح شد، گفت: برخی می‌گفتند بودجه سال ۹۸ را در همان سقف بودجه ۹۷ نگاه داریم و برخی می‌گفتند سقف بودجه را کاهش دهیم و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که سقف فعلی را با ضریب افزایش حقوق و دستمزد در نظر بگیریم.


وی تاکید کرد: همچنان یکی از نگرانی‌های جدی ما عدم تحقق منابع برای سال آینده است. یکی از نگرانی‌ها این است که شهرداری برای تحقق منابع خود به سمت راه‌ها و روند خلافی که در دهه پیش مطرح بود، برود و گرفتار شهرفروشی شود. یکی از مشکلات جدی که در شهر داشتیم، فروش تراکم بود که به هیچ وجه با معیارهای اداره یک شهر به شکل سلامت همخوان نبود.


حق‌شناس ادامه داد: در بودجه سال ۹۸ شاهد یک رشد در ضریب فروش تراکم بودیم که من در صحن شورا هم تذکر دادم و هنوز هم این تذکر را دارم.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: در برخی از حوزه‌های بودجه ۹۸ شاهد پیش‌بینی افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی فروش تراکم هستیم که احتمالا مبلغ آن به حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

منبع خبر: سلامت نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics