تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تب گرانی در بازار

وضعیت بازار کالاهای اساسی امسال تا حدی متفاوت از سال گذشته است چرا که موج گرانی، منجر به کمیابی دوره ای و گرانی آن ها می شود.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از سلامت نیوز، نمونه این را می توان در بازار کالاهای تن ماهی و ماکارونی دید. در برخی دیگر مانند شکر هم کاهش تولید به دلیل شرایط جوی عامل افت عرضه و افزایش قیمت شده است.در تازه ترین رویدادهای بازار، دیروز تسنیم گزارش داد که تن ماهی در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای و نیز اینترنتی نایاب شده و قیمت برخی برندها به بیش از 60 درصد افزایش یافته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بر اساس این گزارش، یکی از برندهای معروف تن ماهی که تا پیش از این به قیمت 9200 تومان عرضه می شد، هم اینک قیمت 15 هزار و 500 تومان روی آن درج شده و به گفته برخی فروشندگان، برندهای دیگر هم توزیع تن ماهی را در بازار کم کرده و توزیع کنندگان این شرکت ها نیز وعده افزایش قیمت را داده اند.

از بازار محصولات ماکارونی خبر داده است که به رغم تجدید نظر سازمان حمایت در روزهای اخیر در قیمت ماکارونی، برخی از فروشگاه ها باز این کالا را تا دو برابر قیمت پارسال و حتی گران تر از نرخ های جدید اعلامی به فروش می رسانند.

بنا بر اظهارات آثاریان، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران، سازمان حمایت، به تازگی قیمت هر بسته ماکارونی را تا پنج هزار و 450 تومان افزایش داد.شکر نیز از دیگر محصولاتی است که بازار آن در روزهای اخیر خبرساز شده است.

که به رغم اعلام اخیر دبیر ستاد تنظیم بازار مبنی بر توزیع 20 هزار تن شکر تنظیم بازار به قیمت هر کیلوگرم سه هزار و 400 تومان در نمایشگاه های طرح ضیافت، اکنون شکر در بازار و حتی فروشگاه های یادشده نیز به سختی یافت می شود. این در حالی است که ظاهراً این کالا در برخی مغازه های محلی، به قیمت کیلویی 9 تا 10 هزار تومان فروخته می شود.

در این شرایط البته خبرگزاری مهر به نقل از دبیر انجمن صنفی قند و شکر نقل کرده که برای واردات 4/1 میلیون تن شکر برنامه ریزی شده که هم اکنون بخشی از آن وارد شده است. برداشت چغندر پاییزه نیز در روزهای اخیر آغاز شده و طی یک‌ ماه آینده قیمت این محصول کاهش خواهد یافت. دانایی بارش های سال گذشته و امسال را دلیلی بر کاهش برداشت نیشکر و عرضه شکر اعلام کرده است.

 

 


آخرین خبراز قیمت کالاهای اساسی

در این حال، خبرگزاری فارس گزارش داد که براساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار همه کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن، شکر، مرغ، گوشت قرمز و دیگر کالاها همچون خرما، زولبیا و بامیه تأمین شده و قیمت و چگونگی توزیع آن نیز به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

مسعود بصیری، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تأمین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی توضیح داد: در ردیف کالاهای اساسی ۳۰ هزار تن برنج ۱۱۲۳ هندی برای توزیع استانی مصوب شده که قیمت مصرف‌کننده آن کیلویی ۷,۴۰۰ تومان بوده و در بسته‌بندی‌های ۱۰ کیلوگرمی توزیع خواهد شد.

همچنین 140 هزار تن شکر به قیمت کیلویی ۳,۴۰۰ تومان و 30 هزار تن روغن نباتی برای صنوف و صنایع در حلب ۱۶ کیلوگرمی به نرخ ۱۰۵ هزار تومان، 15 هزار تن گوشت مرغ به صورت گرم و به قیمت کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، 5 هزار تن گوشت مرغ منجمد به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و 5 هزار تن گوشت مخلوط منجمد به قیمت ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می شود.

منبع خبر: سلامت نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics