تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرایط جدید مجلس برای اصلاح نظام مالیاتی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط جدیدی را برای اصلاح نظام مالیاتی تصویب کردند.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(دوشنبه، 19 فروردین) پارلمان، در جریان بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی، اعاده  شده از سوی شورای نگهبان، با اصلاح موادی از این لایحه موافقت کردند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بنابراین گزارش، اصلاح بند (ح) ماده (1) لایحه پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان با 132 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

 

در بند (ح) اصلاحی این لایحه و در ماده (1) آمده است: کارگروه راهبری سامانه مودیان: به منظور سیاست‌گذاری در چهارچوب این قانون و با رعایت اسناد بالادستی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای ذی‌ربط و نیز تدوین استانداردهای تبادل اطلاعات، در چارچوب ملی تعامل‌پذیری اطلاعات، کارگروهی با حضور نمایندگان تام‌الاختیار سازمان و وزارتخانه‌های "ارتباطات و فناوری اطلاعات"، "صنعت، معدن و تجارت" و"اطلاعات" و بانک مرکزی تشکیل می‌شود. نمایندگان عضو کارگروه راهبری سامانه مودیان باید از میان کارکنان دستگاه‌های اجرایی مذکور انتخاب شوند. کارگروه راهبری سامانه مودیان به ریاست رئیس سازمان تشکیل می‌شود، مصوبات این کاگروه پس از تأیید وزرای امور اقتصادی و دارای و ارتباطات و فناوری اطلاعات لازم‌الاجرا می‌باشد.

 

همچنین نمایندگان در ادامه بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی به منظور رفع ایراد شورای نگهبان با 162 رأی موافق، 13 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 211 نماینده حاضر دو تبصره به انتهای ماده 2 به شرح زیر است:

 

تبصره 1- فهرست مودیانی که به دلیل ارائه کالا و خدمات معاف از مالیات بر ارزش افزوده و نیز ماهیت کسب و کار آنها، امکان عضویت در سامانه مودیان و صدور صورتحساب الکترونیکی را ندارند، به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و پس از تصویب هیئت وزیران، حداکثر تا پایان دی‌ماه هر سال برای عملکرد سال بعد توسط سازمان، اعلام خواهد شد.

 

تبصره 2- سازمان با همکاری اتاق اصناف ایران مکلف است نسبت به آموزش، توانمندسازی و مشاوره به مودیانی که به تشخیص کارگروهی مرکب از نمایندگان سازمان، اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت توانایی کمتری در استفاده از پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان دارند، اقدام نماید.

 

بنابراین گزارش، نمایندگان در ادامه بررسی لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی به منظور رفع ایراد شورای نگهبان، از مجموع 210 نماینده حاضر، با 138 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع، با اصلاحاتی تبصره (3) این لایحه را تصویب کردند.

 

در تبصره (3) این لایحه آمده است: پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که مودیان به وسیله آنها مبادرت به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌نمایند، باید دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باشند. ویژگی‌ها و مشخصات فنی پایانه فروشگاهی، حافظه مالیاتی و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط، نحوه تبادل اطلاعات میان حافظه مالیاتی با سامانه مودیان توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تعیین می‌شود.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics