تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشور باید با مالیات بچرخد

نوبخت گفت: کشور باید با مالیات بچرخد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که نحوه دریافت مالیات کفاف دهنده هزینه‌های کشور نیست.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در  شانزدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: یکی از مطالبی که در قانون آمده تصریح بر این دارد که قدرت تصمیم گیری کشور به یک نقطه متمرکز نیست و مراجعی هستند که در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش دارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: قانون گذار فرصتی مانند شورای عالی استان‌ها را در نظر گرفته است تا با انتخاب نمایندگان صحبت‌های مردم به گوش آن‌ها برسد.

 

نوبخت افزود: قانونگذار اصل اعلام شده مبنای حقوقی اعلام نظر را بیان کرده و آورده است در بخش تصمیم گیری سه قوه در کنار هم انجام وظیفه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: از شورای عالی استان‌ها می‌خواهم که بر اساس نیاز ستاد بودجه و کمیسیون‌های خود را معرفی کنند و بنده هم خود را متعهد به این قضیه می‌دانم که نظرات آن‌ها را دریافت کنم.

 

وی ادامه داد: مسلم است که رسیدن به یک برنامه ریزی منظم و مدون و رسیدن به یک ثبات تخصیص بودجه جز افتخارات کاری بنده است.

نوبخت با اشاره ورود به برنامه هفتم در سال جاری گفت: مقدمات این کار در حال بررسی است و در ستاد بودجه با تقسیم نیرو‌های کار به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: هر ساله لایحه بودجه بر اساس منابع پیش بینی شده درآمدی دولت و طبق قانون مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

 

وی افزود: کشور باید با مالیات بچرخد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که نحوه دریافت مالیات کفاف دهنده هزینه‌های کشور نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اینجا دو موضوع مطرح است، اولین موضوع به فروش دارایی ‏های دولت مربوط می‌شود. زمانی که فروش نفت پاسخگوی هزینه‌های نیست ما مجبور به فروش دارایی‌های خود هستیم.

 

نوبخت با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی افزایش تورم گفت: امسال حقوق کارمندان در حالی  ۲۰درصد افزایش پیدا کرد که ما در تامین بودجه‌ی خود با محدودیت کلانی رو به رو هستیم.

 

وی با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش را ۷ درصد بیشتر کردیم، بیان کرد: این کمک‌ها برای صندوق بازنشستگی کشور به ۱۰ درصد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه این ۱۰ درصد در حالی است که ما تمام هزینه‌های صندوق بازنشستگی را پرداخت کرده ایم، گفت: پیش بینی‌های صورت گرفته برای تخصیص بودجه تا جایی پیش رفت که ما نهاد‌ها را برای دریافت بودجه به بانک مرکزی و خزانه معرفی کردیم و آن‌ها در پاسخ به عدم تخصیص بودجه گفتند که درآمد‌های نفتی هنوز حاصل نشده است.

 

نوبخت در رابطه با هزینه‌های شورای عالی استان‌ها گفت: سعی من این است که ۲۸ میلیارد معوقه این شورا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اقدامات صورت گرفته برای سیل زدگان گفت: سیل در مرحله‌ای است که هنوز به پایان نرسیده است و درمدیریت بحران و اسکان موقت هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ میلیارد تومان به استان‌های سیل زده کمک شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد هم به ستاد مدیریت بحران پرداخت شده و در مجموع می‌توان گفت ۱۵۶ میلیارد تا به امروز  پرداخت شده است.

 

وی در خصوص دیدار اخیر مسئولان با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار مطالب راهگشایی را بیان کردند و  پیگیری مداومی از  اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده دارند.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics