تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی صفر درصد شد

سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای اعلام کرد: نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی بار صفر درصد تعیین شد.

سازمان امور مالیاتی بخشنامه مصوبه شورای عالی مالیاتی درباره مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، مالیات این بخش با نرخ صفر محاسبه خواهد شد. 


در این بخشنامه آمده است: با توجه به حکم بند (ب) ماده (52) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه مبنی بر اینکه مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی علاوه بر معافیت مذکور در بند (12) ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


از آنجایی که به موجب بند (12) ماده (12) قانون مالیات بر ارزش افزوده، خدمات حمل و نقل عمومی مسافری درون و برون شهری جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی از پرداخت مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند، بنابراین در اجرای حکم بند (ب) ماده (52) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه در طول اجرای برنامه مذکور علاوه بر معافیت خدمات حمل و نقل عمومی مسافری ریلی، مالیات و عوارض ارزش افزوده خدمات حمل و نقل ریلی بار با نرخ صفر محاسبه می شود. 


همچنین به استناد ماده (17) قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات‌هایی که در موقع خرید کالا یا خدمت برای فعالیت‌های اقتصادی خود به استناد صورتحساب‌های صادره موضوع این قانون پرداخت کرده اند، با رعایت مقررات قابل استرداد است. 


رعایت مفاد این بخشنامه در خصوص آن دسته از پرونده های مالیات بر ارزش افزوده که در مراحل دادرسی مطرح هستند الزامی است. 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics