تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پورابراهیمی: حمایت از تولید داخلی در لایحه مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تلاش شده در تدوین لایحه مالیات بر ارزش افزوده حمایت از تولید داخلی مد نظر قرار گیرد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در موافقت با لایحه مالیات بر ارزش افزوده با اشاره به صرف دو سال و نیم زمان بر روی این لایحه در کمیسیون اقتصادی، اظهار کرد: هیچ ماده‌ای از این لایحه بدون حضور بخش خصوصی و مسئولان مرتبط تصویب نشده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: دولت به دلیل وجود ایرادات و مشکلات بسیار قانون مالیات بر ارزش افزوده خواستار اصلاح این قانون بود و این لایحه تدوین شد و هدف در این قانون این شد که مالیات از مصرف‌کننده به جای تولید‌کننده اخذ شود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: مجموعه‌ای که در این قانون در نظر گرفته شده همه مجموعه‌های مد نظر سازمان امور مالیاتی بوده است، فرم قبلی ایرادات بسیاری داشت که سعی کردیم تمامی آن‌ها را برطرف کنیم.

 

پورابراهیمی ادامه داد: توزیع مالیات و اخذ آن دو سرفصل مهمی است که در قانون فعلی دارای ایرادات بسیاری است، شفافیت اقتصادی بر مبنای سامانه اطلاعات مالیاتی یکی از نکات بارز لایحه فعلی است.

 

وی گفت: اصلاح فرآیند دادرسی مشکلات عدیده‌ای را برای مردم به ویژه در دیوان عدالت اداری ایجاد کرده یکی دیگر از نکات مثبت این لایحه است، تلاش شده در تدوین این لایحه حمایت از تولید داخلی همواره مد نظر قرار گیرد.

 

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ساماندهی وضع عوارض از شهرداری‌ها که پرونده‌های بسیاری ناشی از شکایت مردم در دیوان عدالت اداری ایجاد کرده است یکی دیگر از موضوعات مورد بحث در این لایحه است، در این زمینه به دلیل نبود هیچ‌گونه چارچوبی معمولاً مشکلات بسیاری ایجاد می‌شد، اما این قانون مشخص کرده که وضع عوارض توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به چه صورت باشد.

 

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics