تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش سهم دلار در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان

صندوق بین المللی پول اعلام کرد سهم دلار در ذخایر ارزی جهان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی برای سومین دوره متوالی روند نزولی به خود گرفت و به رقم ۶.۶۲ تریلیون دلار رسید.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از رویترز، صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد سهم دلار آمریکا در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی برای سومین بار متوالی با روند نزولی روبرو شد؛ این در حالی است که سهم یورو در ذخایر ارزی جهان به بیشترین رقم در چهار سال اخیر رسید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در همین حال سهم دلار به ۶.۶۲ تریلیون دلار کاهش پیدا کرد و به عبارت دیگر سهم آن به ۶۱.۶۹ درصد تنزل پیدا کرد. این در حالی است که سهم دلار در سه ماه سوم سال گذشته میلادی ۶.۶۳ تریلیون دلار یا معادل ۶۱.۹۴ درصد بود.

 

همچنین مجموع ذخایر ارزی جهان در سه ماه سوم سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۰.۷۳ تریلیون دلار افزایش پیدا کرد که این رقم برای سه ماه دوم ۱۰.۷۱ تریلیون دلار بود. ذخایر ارزی جهان دارایی های بانک های مرکزی هستند که به شکل ارزهای مختلف نگهداری می شوند که میزان تعهدات آنها را پشتیبانی می کند.

 

صندوق بین المللی پول اعلام کرد در حالیکه سهم دلار کاهش پیدا کرده؛ اما سهم یورو، ین و یوآن روند صعودی به خود گرفته است. همچنان دلار آمریکا به عنوان ارز قالب در ذخایر بانک های جهانی است؛ اما بانک های جهانی به تازگی در حال تنوع بخشیدن به ذخایر ارزی خود و روی برگرداندن از دلار و استفاده از ارزهای دیگر در پرداخت های بین المللی هستند.

 

یوآن در حال افزایش سهم خود در ذخایر ارزی جهان است. سهم یوآن در پرداخت ها از طریق سوئیفت به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه یورو هم در حال ثبات بخشیدن به جایگاه ارزی خود بعداز بحران یورو است.

 

سهم یورو در ذخایر ارزی جهان به ۲۰.۶۹ درصد در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرد که بالاترین رقم از سه ماه پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی به بعد محسوب می شود.همچنین صندوق بین المللی پول اعلام کرد سهم یوآن به ۱.۸۹ درصد در این بازه زمانی افزایش پیدا کرد که بالاترین رقم از سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد در ذخایر ارزی بانک های مرکزی جهان است.

 

 

سهم ین هم در ذخایر ارزی جهان به ۵.۲۰ درصد در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی افزایش پیدا کرد که بالاترین رقم از سه ماه دوم سال ۲۰۰۲ میلادی به بعد محسوب می شود.

 

بر پایه این گزارش، سهم پوند انگلیس هم در این بازه زمانی به ۴.۴۳ درصد کاهش پیدا کرد که کمترین رقم از سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی است. ارزش پول انگلیس در ماه های اخیر به دلیل بلاتکلیفی در مورد برگزیت روند نزولی به خود گرفته است و در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی ۲ درصد کاهش پیدا کرد.

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics