تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کتاب «مدل سازی مالی با استفاده از نرم افزار matlab» به کتابخانه سازمان بورس رفت

کتاب «مدل سازی مالی با استفاده از نرم افزار matlab» تألیف عبدالساده نیسی و مسلم پیمانی است که در ۳۳۱ صفحه و در سال ۱۳۹۷ توسط دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه ایران (سنا)، در این کتاب به مدل‌سازی متغیرهای مالی پرداخته شده است. در تعریفی ساده به انتزاع در آوردن پدیده ها را «مدل سازی» می‌گویند. این موضوع با ابزارهای مختلف از شکل، نمودار، قالب ها و مجسمه های فیزیکی گرفته تا ریاضیات انجام می پذیرد. براین اساس، در این کتاب نیز از ابزارها و روابط ریاضی استفاده شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نویسندگان کتاب معتقدند، آنچه این کتاب را از دیگر کتاب ها متمایز می کند دو موضوع است؛ نخست اینکه به منظور معرفی مدل‌های ریاضی در علوم مالی، مباحث متفاوت ریاضی مبنای کار برای تقسیم بندی قرار نگرفته است. به عبارتی تقسیم بندی بخش‌ها و فصل‌های کتاب بر اساس مباحث مختلف ریاضی (مانند مجموعه ها، توابع، حد، مشتق، انتگرال، احتمالات و ... ) انجام نشده است؛ بلکه بخش ها و فصل‌ها بر مبنای انواع ابزارهای مالی (سهام، اوراق بدهی و اوراق مشتقه) تقسیم‌بندی شده و در هر قسمت کاربرد ریاضیات مورد نیاز در آن بررسی شده است. دومین ویژگی این کتاب استفاده از نرم افزار «متلب» برای اجراسازی مدل های ریاضی معرفی شده در هر فصل است. ضرروت استفاده از این نرم افزار از آن رو است که علاوه بر کمک به درک عمیق تر مدل های ریاضی ارائه شده، موجب افزایش احتمال کاربردی و عملی شدن آموخته ای کتاب نیز خواهد شد.

 

این کتاب شامل بخش های مدل و مدل سازی، سهام و پرتفوی، اوراق بهادار با درآمد ثابت، اوراق مشتقه است و اخیرا به مجموعه کتاب های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

 

این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

 

 ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۵۵۲۲ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۴۳۳۸ عنوان کتاب فارسی، ۲۰۹۸ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۵۹۹۸ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد؛ همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایتhttp://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های ۱۶۲-۸۴۰۸۳۱۶۱ تماس حاصل کنند.

 

آدرس کتابخانه: میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک ۲۷ ساختمان شماره ۲ سازمان بورس.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics