تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پنج خبر خوب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

سال ۹۸ پنج اتفاقِ خوب در اقتصاد کشور رقم می‌خورد که گامی به جلو محسوب می‌شود.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا پورابراهیمی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، افزود: مجموعه ای از اقدامات در سال‌های اخیر انجام شد که می‌تواند به وضعیت اقتصاد کشور کمک کند از جمله آنها اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اضافه کرد: بعد از ۲.۵ سال تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس و تلاش در اتاق‌های بازرگانی اصلاح این قانون به پایان رسیده است و حدود یک ماه قبل از پایان سال ۹۷ چاپ و به صحن مجلس رفت و تا یک یا دو هفته آینده در صحن مجلس مطرح خواهد شد که اگر این قانون نهایی شود، بخش عمده‌ای از مشکلات مربوط به تولید که به دلیل مالیات بر ارزش افزوده باید به مصرف اصابت می‌کرد و به تولید اصابت کرده بود، برطرف خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح ساختار در حوزه نظام پولی کشور اقدام دیگر ما در حوزه اقتصادی است زیرا بسیاری از چالش‌های تولید به دلیل سیاست‌های مسائل ارزی و بازار پول است.

 

وی با بیان اینکه اصلاح قانون بانک مرکزی بعد از ۵ دهه در اقتصاد ایران تمام شده و گزارش نهایی آن آمده است افزود: روح حاکم بر این قانون استقلال بانک مرکزی است.  این موضوع چالش اصلی ما بوده، استقلال بانک مرکزی یکی از موضوعات مهم ما در این قانون است و بعد از آن، اصلاح خود بانک مرکزی از اهداف ماست که اگر این هم در نیمه اول امسال تصویب شود، موضوع خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود.

 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اصلاح قانون عملیات بانکداری را دیگر اقدام در حوزه اقتصادی کشور در سال ۹۸ برشمرد و گفت: پس از سه سال تلاش، متن این اصلاح تا دو هفته آینده به پایان می رسد.

 

پورابراهیمی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را از دیگر اقدامات خوب در حوزه اقتصادی برشمرد که کمیسیون اقتصادی آن را با پیگیری های فراوان به نتیجه رسانده است.

 

وی افزود: یک هفته مانده به پایان سال ۹۷، گزارش نهایی اصلاح این قانون آماده شد که امیدواریم امسال عملیاتی شود.

پورابراهیمی همچنین گفت: گزارش نظارتی مجلس درباره قانون بهبود فضای کسب و کار در حال اماده شدن است و ما در حوزه عدم رعایت همچنین استنکاف از قانون ورود کردیم که موارد عدم رعایت قانون را بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس بعد از تصویب در کمیسیون و صحت، مستقیم به دستگاه قضایی ارائه می کنیم. وی ادامه داد: آیین نامه ارزی نیز در شورای پول و اعتبار در حال جمع بندی است.

 

 

وی با اشاره به حادثه سیل در کشور گفت: با جبران خسارت های وارده، از ظرفیت سیل می توانیم برای تحریک تقاضا استفاده کنیم. وی گفت: آمادگی داریم در مواردی که دولت برای برون رفت اقتصاد از وضع کنونی نیاز داشته باشد اصلاحات ساختاری انجام دهیم.

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics