تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

«برن» و تحقق رویای کسب بزرگ‌ترین مالکیت در آمریکا

ارزش خالص ثروت «دونالد لروی برن» حدود ۱۶.۳ میلیارد دلار است که به او رتبه ۳۰ در میان لیست ۴۰۰ نفره مجله فوربس را در سال ۲۰۱۸ بخشید.

دونالد لروی برن متولد ۱۱ می‌سال ۱۹۳۲ بازرگان آمریکایی و در عین حال رئیس و تنها مالک شرکت «ایروینIrvine Company» که یک شرکت سرمایه‌گذاری املاک در ایالات متحده است، می‌باشد. ارزش خالص ثروت او حدود ۱۶.۳ میلیارد دلار است که به او رتبه ۳۰ در میان لیست ۴۰۰ نفره مجله فوربس را در سال ۲۰۱۸ بخشید. بسیاری او را ثروتمندترین مرد فعال در حوزه سرمایه‌گذاری املاک در ایالات متحده و نیز بزرگ‌ترین مالک زمین‌های خصوصی در کالیفرنیا می‌شناسند. برن مالک شرکت «نیوپورت بیچ» که در نیویورک واقع شده و مالک ساختمان «مت‌لایف» است، بیش از ۱۵۰ دفتر اداری، ۱۲۵ مجتمع مسکونی و نزدیک به ۵۰ مرکز خرید از جمله دارایی‌های اوست که چنین ثروتی به وی بخشیده است. او همچنین در حومه جنوب کالیفرنیا، شیکاگو و دره سیلیکون مالک تعدادی تفرجگاه ساحلی و هتل نیز هست.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

زندگی ثروتمندترین و قدرتمندترین مرد کالیفرنیا

دونالد برن فرزند میلتون برن افسر نیروی دریایی، یک افسر با استعداد و تهیه کننده موفق فیلم است، مادرش ماریون نیوبرت هم یکی از رهبران برجسته مدنی بود. برن پس از پایان دوره دبیرستان وارد دانشگاه واشنگتن شد و از این دانشگاه در مقطع لیسانس و در رشته مدیریت بازرگانی و اقتصاد فارغ التحصیل شد. پس از پایان دوره دانشگاه او در سپاه دریایی ایالات متحده مشغول به خدمت شد. برن در سال ۱۹۵۸ نخستین خانه خود را با یک وام ۱۰ هزار دلاری در نیوپورت بیچ ساخت، او کار تجاری خود را در همان سال پس از راه‌اندازی شرکت «برن» آغاز کرد و کار او ساخت خانه در «اورنج کانتی» کالیفرنیا بود.

 

بزرگ‌ترین سهامدار شرکت ۱۴۶ ساله ایروین

در سال ۱۹۶۳ برن به همراه دو نفر دیگر شرکت ام‌وی‌سی Mission Viejo Company را تاسیس کردند که در این کار ۱۰ هزار هکتار زمین در کالیفرنیا خریداری و شروع به طراحی و توسعه شهر ام‌وی کردند. از همان ابتدای راه‌اندازی در سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۶۷ برن در سمت ریاست شرکت مشغول به کار بود؛ در سال ۱۹۷۰ شرکت او را به مبلغ ۳۲ میلیون دلار خریداری کردند اما تنها دو سال پس از آن به دلیل وقوع بحران اقتصادی در ایالات متحده شرکت را به مبلغ ۲۲ میلیون دلار بار دیگر به وی فروختند. برن در این پروسه سود خوبی به دست آورد. همین موضوع باعث شد تا در سال ۱۹۷۷ به گروهی از سرمایه‌گذاران به منظور خرید شرکت ۱۴۶ ساله ایروین بپیوندد. از همان ابتدا او بزرگ‌ترین سهامدار با سهمی حدود ۳۴.۳ درصد بود و عنوان معاون رئیس هیأت مدیره شرکت را در اختیار داشت؛ او تا سال ۱۹۸۳ تنها مالک بیشترین سهام شرکت بود، اما در آن سال به عنوان رئیس شرکت از سوی دیگر سهامداران انتخاب شد. تا سال ۱۹۹۶ او تقریبا تمام سهام‌های برجسته شرکت را از دیگر سهامداران خریداری کرد و به این ترتیب تبدیل به تنها مالک شرکت شد.

 

ثروتمندترین تاجر و مالک در حیطه املاک

در سال ۲۰۰۵ هفته نامه OC درباره برن نوشت: «برن قدرتی بیشتر از آنچه که هوارد هیوز در تمام عمرش داشته در اختیار دارد، قدرت او احتمالا به اندازه هر مردی است که بر یک نقطه در ایالات متحده تمرکز داشته باشد و نه تنها تصمیم گیرنده آن باشد که مردم آن ناحیه چگونه زندگی کنند و چه چیزی بخرند بلکه آنها را به نوعی مدیریت می‌کند.» در سال ۲۰۰۶ لس آنجلس تایمز درباره او نوشت: «به نظر می‌رسد اورنج کانتی تازه شبیه به اورنج کانتی شده و این تنها به دلیل نفوذ و تاثیرگذاری است که برن در این ناحیه دارد.» خود او در یک مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام داد استراتژی سرمایه‌گذاری در املاک خود را به صورت بسیار خلاصه توضیح داد: آنچه من آموخته‌ام این است که وقتی مالکیت چیزی را برای طولانی مدت در دست دارید در واقع شما توانایی ایجاد ارزش‌های بهتر دارید و البته قدرتی برای به نمایش گذاشتن و ارائه دادن در اختیار شما خواهد بود.» مجله فوربس در سال ۲۰۱۵ نام برن را در ردیف ۳۰ لیست ۴۰۰ نفره ثروتمندترین آمریکایی‌ها قرار داد و در عین حال عنوان کرد که برن ثروتمندترین تاجر و مالک در حیطه املاک و مستغلات در سراسر ایالات متحده آمریکاست، ارزش خالص دارایی‌های او در آن زمان ۱۵.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

 

این باور وجود دارد که شرکت ایروین بیش از ۱۲۰ میلیون فوت مربع از املاک و مستغلات جنوب کالیفرنیا را در اختیار دارد، دارایی‌های این شرکت شامل چندین هتل، سالن‌های تفریحی، زمین‌های گلف، تعداد زیادی ساختمان اداری، مجتمع آپارتمانی و نیز تعداد قابل توجهی از مراکز خرید است.

 

یکی از ۱۰ نیکوکار برتر در تمام ایالات متحده

در سال ۲۰۰۸ مجله بیزنس ویک، برن را یکی از ۱۰ نیکوکار برتر در تمام ایالات متحده نام نهاد؛ همکاری او در بخش‌های مختلف از جمله آموزش، حفظ منابع طبیعی و تحقیقات در مناطق مختلف که بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده بود. آمار بیانگر این است که او بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در برنامه‌های آموزشی K-۱۲ در مدارس عمومی جنوب کالیفرنیا سرمایه‌گذاری کرده است. او مشارکت‌های مالی زیادی با دانشگاه‌های کالیفرنیا داشته که در میان آنها بیش از همه نام دانشگاه کالیفرنیا، ایروین، چپمن و سانتا بارابارا به چشم می‌خورد. به صورت خصوصی و از طریق فرد مورد اعتمادش در امور خیریه، عنوان شده که برن بیشتر حمایت‌های خود را از دانشکده ایروین و به خصوص برگزاری مناسبت‌ها و نشست‌هایی در سالن نشست‌های برن انجام داده است؛ این سالن در دانشکده اطلاعات و علوم کامپیوتر دانشگاه کالیفرنیا واقع شده و ساختمان‌های تازه ساخته شده در آن مجموعه به تازگی با نام او نام‌گذاری شده که به منظور قدردانی از حمایت‌های او از این مجموعه دانشگاهی بوده است. هر کدام از دانشگاه‌ها و دانشکده‌هایی که او بخشی از امور خیریه خود را به آن اختصاص داده سالن یا مجموعه‌ای را به منظور قدردانی از خدمات برن به نام او یا یکی از اعضای خانواده‌اش نام‌گذاری کرده‌اند.

 

در سال ۲۰۰۷، برن مبلغ ۲.۵ میلیون دلار برای انجام یک پروژه تحقیقاتی پزشکی در موسسه برنهام در کالیفرنیا اختصاص داد. انجام چنین مشارکتی در این پروژه پزشکی باعث شد این موسسه تحقیقاتی در مورد سرطان، مشکلات اعصاب، دیابت و بیش از همه در زمینه بیماری‌های کودکان انجام دهد.

 

انرژی خورشیدی، راه حل نهایی انرژی‌های بی‌پایان

برن در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد انرژی خورشیدی یکی از زمینه‌هایی است که او علاقه دارد در آن سرمایه‌گذاری کند و البته چنین سرمایه‌گذاری را اقدامی خیرخواهانه برای آینده بشر می‌داند. او در این گفت‌وگو عنوان کرده بود: دیدگاه من حاکی است که انرژی خورشیدی می‌تواند راه حل نهایی و تنها راه‌حل استفاده از انرژی‌های بی‌پایان باشد. به اعتقاد من و با وجود دانش کمی که در این زمینه دارم امکان موفقیت را در این زمینه بسیار بالا می‌دانم.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

پشتیبان جمهوری‌خواهان در انتخابات ایالتی کالیفرنیا

مانند بسیاری دیگر از افراد موفق با پیش زمینه انجام امور خیرخواهانه برن هم دستی در موضع‌گیری‌های سیاسی در ایالات متحده آمریکا داشته است؛ از میان دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه او به وضوح پشتیبان جمهوری‌خواهان در انتخابات ایالتی کالیفرنیا بوده با این وجود یکبار هم از یک سناتور دموکرات حمایت خود را اعلام و دلیل آن را بهترین گزینه سناتوری بودن وی برای ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است. در طول دوره زندگی خود، برن همچنین تعدادی جایزه و لوح افتخار نیز به دست آورده است. از جمله این جوایز می‌توان به موفق‌ترین تاجر سال در سال ۲۰۰۶ اشاره کرد که با توجه به توسعه روز به روز شرکت ایروین به وی داده شد. در همان سال لس آنجلس تایمز نیز به او لقب قدرتمندترین و ثروتمندترین مرد کالیفرنیای جنوبی داده بود.

 

نویسنده: اکرم شعبانی - روزنامه نگار

منبع: هفته‌نامه بورس

منبع خبر:
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics