تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بررسی قانون بودجه ۹۸با تأکید بر جایگاه بازار سرمایه

با توجه به افزایش ۱۴.۵ درصدی (۴.۳ هزار میلیارد تومان)، حجم انتشار اوراق تامین مالی اسلامی قابل عرضه در بازار سرمایه، مشاهده می شود که سهم بازار سرمایه در تامین مالی بخش واقعی اقتصاد صعودی بوده و انتظار می رود با انتشار این حجم از اوراق مالی اسلامی و متنوع سازی آن ها، بازار بدهی در سال جاری رونق بیشتری داشته باشد.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبری بازار سرمایه (سنا)، بر اساس گزارش منتشر شده توسط مدیریت تحقیق و توسعه، تعاریف مربوط به قانون و لایحه بودجه و همچنین ساختار اجزای تشکیل دهنده آن در گزارش «بررسی تطبیقی لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ با تأکید بر جایگاه بازار سرمایه» ارایه شده است.

 

در این گزارش ابتدا به بررسی عملکرد ۹ ماهه نخست بودجه عمومی کشور در سال ۱۳۹۷ پرداخته و در ادامه ارقام کلی مندرج در قانون بودجه ۱۳۹۸ بررسی می‌شود. در بخش دوم و سوم، اقلام عمده سرفصل «واگذاری دارایی مالی» و « تملک دارایی سرمایه‌ای» مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. هدف از ارایه بخش‌های مذکور، پیوند مستقیم اقلام این دو سرفصل با بازار سرمایه کشور است. در ادامه به بررسی جایگاه بازار سرمایه در قانون بودجه ۱۳۹۸  پرداخته و در پایان جمع‌بندی و نتیجه‌گیری ارایه خواهد شد. رویکرد گزارش حاضر، رویکرد تطبیقی می‌باشد. در واقع ارقام قانون بودجه ۱۳۹۸ با ارقام لایحه بودجه ۱۳۹۸و قانون و لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ مقایسه می‌شود.

 

علاقه مندان برای مشاهده گزارش کامل اینجا را کلیک کنید

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

ریحانه زارع |   1399/06/05 19:39:42   |
0     0
با توجه به افزایش ۱۴.۵ درصدی (۴.۳ هزار میلیارد تومان)، حجم انتشار اوراق تامین مالی اسلامی قابل عرضه در بازار سرمایه، مشاهده می شود که سهم بازار سرمایه در تامین مالی بخش واقعی اقتصاد صعودی بوده و انتظار می رود با انتشار این حجم از اوراق مالی اسلامی و متنوع سازی آن ها، بازار بدهی در سال جاری رونق بیشتری داشته باشد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics