تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش شاخص سهام و ارزش اوراق قرضه تاثیر مهمی بر افت قیمت طلا دارد

تحلیلگران کامرز بانک آلمان بر این باورند که افزایش شاخص سهام و اوراق قرضه آمریکا عامل مهمی برای کاهش قیمت طلا بوده است.

 

 قیمت جهانی طلا بار دیگر با کاهش همراه شده و به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر رسیده است.

کامرز بانک آلمان معتقدند که افزایش شاخص سهام و اوراق قرضه آمریکا عامل مهمی در کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری و قیمت جهانی طلا بوده است.

 

شاخص صنعتی داوجونز و اس اند پی 500 آمریکا طی روزهای اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شده است. ارزش اوراق قرضه آمریکا نیز طی روزهای اخیر روندی کاملا صعودی داشته است. این عوامل موجب شده است تا طلا جذابیت کمتری برای سرمایه گذاران بین المللی داشته باشد.

 

 

این مساله موجب شده است تا میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز طی روزهای اخیر با کاهش روبرو شود.

 

"سین لاسک" مدیر صندوق سرمایه گذاری والش تریدینگ نیز در این باره گفت: سرمایه گذاران بین المللی منتظر برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا و اخبار مربوط به برنامه کاهش تراز مالی آن هستند.

 

بیانیه نشست دو روزه فدرال ررزو آمریکا چهارشنبه منتشر خواهد شد. این در شرایطی است که بعید به نظر می رسد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش دهد. تمرکز اصلی بازارهای جهانی بر روی این مساله است که فدرال رزرو چه زمانی و چگونه برنامه کاهش تراز مالی را اجرا خواهد کرد.

 

البته حسین سید تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه اف ایکس تی ام بر این باور است که برنامه کاهش تراز مالی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر ارزش دلار نخواهد داشت چرا که بازارهای مالی ماه هاست که منتظر اعلام این برنامه هستند. البته آنچه که مسلم است این است که بازارهای بین المللی دقیقا نمی داند مدت زمان اجرای این برنامه چقدر خواهد بود.

 

 

به اعتقاد برخی تحلیلگران اقتصادی، آغاز برنامه کاهش تراز مالی فدرال رزرو می تواند ارزش اوراق قرضه خزانه داری آمریکا را با خطر جدی روبرو کند. آغاز این برنامه می تواند به ضرر شاخص سهام نیز باشد.

 

از سوی دیگر انتشار آمارهای مربوط به افزایش نرخ تورم آمریکا در ماه اوت گمانه زنی ها برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تا نشست دسامبر را بیشتر کرده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی قرار خواهد داشت.

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics