تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مجوز استخدام 20 هزار نیرو در بیمارستان ها صادر شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین اجتماعی پرداخت طلب ۱۰ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت را از هفته آینده آغاز می کند و این مبلغ به صورت نقدی به بیمارستان ها پرداخت می شود.

سعید نمکی روز سه شنبه در برنامه ملی توانمندسازی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در سالن همایش های رازی برگزار شد، افزود: این مبلغ را پس از دریافت، به صورت نقدی به بیمارستان ها پرداخت می کنیم و پرداخت ها به صورت اوراق نخواهد بود.

وی اظهار داشت: سر و سامان دادن به منابع نظام سلامت از مهمترین اولویت های بنده است؛ بر این اساس، بیمارستان ها باید خریدهای خود را منطقی کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نمکی با بیان اینکه تمام خدمات نظام سلامت در بیمارستان ها انجام می شود، اظهار داشت: امروزه توانمندی‌های نظام سلامت در قالب ارایه خدمات بسیار گسترش یافته است، به طوری که دیگر نیاز به اعزام بیمار برای درمان به خارج از کشور نیست و اعزام بیمار در مناطق محروم به مراکز درمانی به هفت دقیقه رسیده است.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: همچنین ۹۷ درصد داروها در داخل کشور تامین می شود و تنها سه درصد وارداتی است و برای خودکفایی این سه درصد دارو نیز برنامه های اساسی داریم.

 

مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو صادر شد

وی در مورد مشکلات نیروی انسانی در بیمارستان‌ها، گفت: مجوز استخدام ۲۰ هزار نیرو را گرفته‌ایم که ۱۰ هزار نیروی آن در نیمه اول امسال و ۱۰ هزار نیرو نیز در نیمه دوم سال جذب می‌شوند.

نمکی تصریح کرد: شیوه اداره بیمارستان های دانشگاهی و هیات امنایی و دادن اختیارات به آنها نیز باید مورد بررسی و توجه قرار گیرد.

 

,وی در ادامه به اجرای طرح کنترل فشار خون در کشور اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور که به پرفشاری خون مبتلا هستند، از مشکل خود آگاهی ندارند.

 

 

نمکی اظهار داشت: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ و میر در کشور رخ می دهد که ۹۷ هزار مرگ مربوط به فشار خون بوده و ۱۶۱ هزار نفر به دلیل فشار خون و بیماری‌های مرتبط با آن از دست رفته‌اند.

 

نمکی همچنین در مورد راه‌اندازی پرونده الکترونیک گفت: این طرح آماده است و منتظر هستیم رئیس‌جمهوری برای رونمایی و افتتاح آن شرکت کرده و این در حالی است که اکنون همه مردم پرونده الکترونیک سلامت دارند.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics