تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اعتبار بیمه قالی بافان تامین شد / ‏اختصا‬ص ۱۹ هزار میلیارد ریال

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره ۱۴ یارانه ها در راستای بیمه تامین اجتماعی قالی بافان سراسر کشور طی سال جاری در نظر گرفته شده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، فرشته دستپاک اظهار داشت: بیمه قالی بافان در راستای جلوگیری از برخی سوء استفاده ها از ۶۰۰ هزار نفر به ۲۰۰ هزار نفر کاهش یافته ولی بیمه ها در این بخش واقعی شده است که این امر مزیت طرح جدید بیمه قالی بافی است.

وی، فرش بافی را هنری بی بدیل در سطح جهان عنوان کرد و اظهار داشت: ارزش این هنر صنعت در حدی است که پس از نفت برای جمهوری اسلامی ایران صنعتی استراتژیک به شمار می‌رود.

دستپاک بیان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش سالانه صادرات فرش ایران به کشورهای جهان است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رییس مرکز ملی فرش ایران بر رونق بازار فرش دستباف در کشور تاکید کرد و افزود: امسال در این راستا به کسانی که نسبت به خرید فرش دستباف اقدام کنند، تسهیلات چهار درصدی با همکاری صندوق کارآفرینی امید به خریداران این فرش اختصاص می یابد.

 

دستپاک به ثبت جهانی فرش ۲۹ منطقه ایران در میراث مالکیت معنوی جهانی اشاره کرد و گفت: فرش ریزماهی خوی یکی از این آثار ثبت شده در این بخش است است که باید از محل تجارت جهانی فرش از منافع این بخش برخوردار شوند.

 

سیدمحمد عابدی فرماندار خوی نیز در این جلسه بیان کرد: ۱۷ هزار نفر در حوزه قالی بافی این شهرستان فعالیت دارند که نیازمند حمایت‌های جدی دولت و مسوولان هستند.

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics