تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرط ورود محصولات ایرانی به بازارهای روسیه چیست؟

رییس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس درباره راهکارهای استفاده از بازار روسیه برای فروش محصولات ایرانی توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت درباره تاثیر تشکیل منطقه آزاد تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشورهای عضو، گفت: منطقه تحت پوشش اتحادیه اوراسیا از نظر جمعیت، وسعت جغرافیایی و حجم مبادلات تجاری بسیار بزرگ است اگرچه در حال حاضر تنها پنج کشور عضو این منطقه هستند اما در آینده کشورهای بسیاری به این اتحادیه می‌پیوندند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تشکیل منطقه آزاد تجاری میان ایران و اوراسیا، راهگشا برای آینده اقتصاد ایران

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش ایران برای توسعه روابط با همسایگان و کشورهای منطقه از یک سو و توجه به تعاملات سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و فرهنگی میان ایران و کشورهای آسیای میانه و قفقاز نشان می‌دهد تشکیل منطقه آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، برای آینده اقتصاد ایران راهگشا است.

در حال حاضر کشورها توافقات تجاری خود را به صورت دوجانبه یا منطقه ای انجام می‌دهند و دوره‌ای که فرد بدون هیچ حساب و کتابی، با سایر کشورها رابطه تجاری داشت، سپری شده است در واقع یکی از الزامات ما برای توسعه ظرفیت‌های تجاری، انعقاد توافقنامه‌های گمرکی و اقتصادی است

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین کشور موجود در این اتحادیه از نظر وسعت و جمعیت روسیه است، اظهار کرد: اقتصاد روسیه بسیار بزرگ بوده و یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است.

 

پیوند تجاری ایران با منطقه اوراسیا درهای بازار روسیه را به روی ما باز می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش تولیدی دارد، خاطرنشان کرد: پیوند تجاری ایران با منطقه اوراسیا درهای بازار روسیه را به روی ما باز می‌کند و صادرکنندگان می‌توانند از ظرفیت بازارهای این کشور برای صادرات استفاده کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر ایران سهم بسیار کمی از مبادلات تجاری با کشورهای تحت پوشش اتحادیه اوراسیا در اختیار دارد، ادامه داد:  روسیه با تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی روبه رو است و این شرایط فرصتی مناسب برای ایران ایجاد می کند تا از بازار بکر روسیه استفاده کند.

 

پیوستن به پیمان‌های تجاری منطقه‌ای زمینه ساز عضویت در WTO

رییس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی مجلس تصریح کرد: ایران سال ها است که به دنبال پیوستن به سازمان تجارت جهانی (wto) است، یکی از راهکارهای مناسب برای محقق شدن این خواسته پیوستن به اتحادیه‌ها و پیمان‌های تجاری منطقه‌ای یا دوجانبه‌ای است.

کریمی گفت: در حال حاضر کشورها توافقات تجاری خود را به صورت دوجانبه یا منطقه ای انجام می‌دهند و دوره‌ای که فرد بدون هیچ حساب و کتابی، با سایر کشورها رابطه تجاری داشت، سپری شده است در واقع یکی از الزامات ما برای توسعه ظرفیت‌های تجاری، انعقاد توافقنامه‌های گمرکی و اقتصادی است؛ در شرایط کنونی ترکیه به خوبی از این ظرفیت استفاده کرده و با تعرفه‌های پایین و ترجیحی صادرات خود را گسترش می‌دهد.

 

صادرات کالاهای ایرانی به سایر کشورها با عضویت در پیمان اوراسیا

 

 

رییس فراکسیون توسعه صادرات غیرنفتی بیان کرد: با عضویت در پیمان اوراسیا ایران می‌تواند کالاهای خود را با تعرفه‌های ترجیحی به سایر کشورها صادر کند و توان رقابتی مناسبی برای حضور در بازارها به دست آورد.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics