تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات بخش مسکن محقق خواهد شد/ خانه‌های تا ۱۵۰مترمربع در تهران از مالیات معاف هستند

سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی و مشاور وزیر اقتصاد تاکید کرد: مالیات پیش‌بینی شده در بخش مسکن به طور کامل محقق خواهد شد.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از اقتصاد آنلاین، محمدقاسم پناهی در خصوص وضعیت دریافت مالیات بر خانه‌های خالی گفت: برای انجام این کار وزرات راه و شهرسازی قرار است یک بانک اطلاعاتی در اختیار ما قرار دهد و ما بر مبنای آن خانه‌های خالی را شناسایی کرده و بر آن‌ها مالیات وضع کنیم.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تعیین سقف مالیاتی بر اجاره بها وظیفه وزارت مسکن است، ادامه داد: خانه‌هایی که در تهران تا 150متر مربع و در شهرهای دیگر تا 200مترمربع باشد از پرداخت مالیات اجاره معاف است ولی اگر خانه را خالی نگه دارد و به شرطی که وزارت راه و شهرسازی این بانک اطلاعاتی را تکمیل کند و دراختیار ما قرار دهد و ما خانه‌های خالی را شناسایی کنیم باید که مالیات بگیریم.

 

مشاور وزیر اقتصاد افزود: این کار در جهت کمک به عرضه مسکن به جامعه است و از طرف دیگر عرضه کنندگان و کسانی که خانه‌های خود را اجاره نمی‌دهند را تشویق و تنبیه می‌کند.

 

 

پناهی در پاسخ به اینکه چه میزان از مالیات‌های پیش‌بینی شده در بخش مسکن وصول خواهد شد، گفت: به همان میزانی که در قانون بودجه امسال در این بخش مشخص شده است درآمد مالیاتی خواهیم داشت و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت اما ممکن است درآمدهای مالیاتی در بخش‌های دیگر به طور کامل محقق نشود.

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics