تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاخ سفید از مراجع قضایی خواست به شکایات هوآوی رسیدگی نکنند

کاخ سفید از دادگاه فدرال تگزاس خواسته تا به شکایت هوآوی درباره تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت رسیدگی نکند.

 

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از طلا، دولت آمریکا از دادگاه فدرال ایالت تگزاس خواسته است تا شکایت شرکت هوآوی چین به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت را حذف کرده و به آن رسیدگی نکند. 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

شرکت هوآوی در ماه مارس با ادعای اینکه اقدام دولت آمریکا در تحریم همکاری شرکت‌های آمریکایی با این شرکت چینی غیرقانونی بود، از واشنگتن در این باره شکایت کرد.

 

شرکت هوآوی که بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در جهان محسوب می‌شود در واقع قربانی جنگ تجاری آمریکا و چین شده است. 

دولت آمریکا به بهانه احتمال استفاده از تجهیزات این شرکت برای جاسوسی نام هوآوی را در لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا قرار داد که البته شرکت چینی تمام این اتهامات را رد کرده است. 

 

گوگل، تولیدکننده سیستم عامل اندروید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه که در بسیاری از گوشی‌های هوآوی نیز از همین سیستم عامل استفاده شده است از جمله شرکت‌های آمریکایی بود که از معامله با هوآوی منع شده است. 

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از دیدار با شی‌جین‌پینگ، رئیس جمهور چین، در حاشیه نشست گروه 20 در اوزاکای ژاپن با عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود، گفت: تا زمانی که مبادلات با هوآوی مشکلی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد نکند شرکت‌های آمریکایی‌ می‌توانند تجهیزات مورد نیاز را به هوآوی بفروشند. 

 

این هفته نیز مقامات واشنگتن اعلام کردند درخواست شرکت‌های آمریکایی برای فروش محصولات خود به هوآوی را در بالاترین سطح بازرسی امنیتی مورد بررسی قرار می‌دهند چرا که این شرکت همچنان در لیست سیاه آمریکا قرار دارد.

 

 

به گفته مقامات آمریکایی، نمایندگان عالی واشنگتن و پکن توافق کردند تا هفته آینده مذاکرات تجاری خود را از سر گیرند.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics