تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فیس بوک در برابر اطلاع رسانی دروغین از خود دفاع می کند

طبق گزارشی جدید فیس بوک با استفاده از ۲ ابزار اطلاع رسانی های دروغین درباره خود را در پلتفرمش رصد می کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، گزارشی جدید نشان می‌دهد فیس بوک نگران است که یکی از قربانیان اطلاع رسانی‌های دروغین در پلتفرم خود باشد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تعدادی از کارمندان فیس بوک ادعا می‌کنند این شرکت از ۲ ابزار برای ردیابی و حذف داستان‌ها و اخبار جعلی درباره این پلتفرم در وب سایت خود و همچنین واتس آپ استفاده می‌کند.

به گفته منابع آگاهی که با خبرگزاری بلومبرگ مصاحبه کرده اند ، این ابزارهاNight's Watch وStormchaser نام دارند.

 

اطلاع رسانی دروغین شامل پست‌های پرطرفدار کپی و پیستی هستند که ادعا می‌کنند فیس بوک در آینده نزدیک از کاربران خود در قبال سرویس‌هایش هزینه دریافت می‌کند. برخی دیگر از این پست‌ها نیز شرکت را متهم می‌کنند با سواستفاده از میکروفون‌های موبایل کاربر از او جاسوسی می‌کند.

 

علاوه بر تمام این موارد فیس بوک از این ابزارها برای رصد اخبار پرطرفدار و ترندهایی مانند #deleteFBmovement( فیس بوک را حذف کنید) و حتی رصد میم‌های (meme) هایی استفاده می‌کند که مارک زاکربرگ را به شکل یک آدم فضایی نشان می‌دهند.

 

با توجه به نوع اطلاعات جعلی منتشر شده، فیس بوک گاهی اوقات برای کاربرانی که آنها را به اشتراک گذاشته اند، نوتیفیکیشن هایی ارسال می‌کند.

 

 

فیس بوک در حالی این ابزارها را برای رصد شایعات و اخبار و اطلاعات جعلی درباره خود به کار گرفته که در سطح وسیع‌تر باید با اخبار جعلی مبارزه کند که در همین پلتفرم اما در حوزه‌های مختلف منتشر می‌شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics