تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قوانین راهنمایی و رانندگی به صورت دیجیتال عرضه می‌شوند

یک شرکت آمریکایی، پلتفرم جدیدی ارائه داده که قوانین راهنمایی و رانندگی را به صورت دیجیتال نشان می‌دهد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، شهرهای سراسر جهان برای نشان دادن قوانین جاده و خیابان، باید از تابلوهای نقاشی شده استفاده کنند تا امکان برقراری تعادل میان عابران پیاده و خودروهای، اسکوترها، دوچرخه‌ها، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و شاید روزی خودروهای خودران فراهم شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

استفاده از تابلوهای خیابانی، یک روش متداول برای اطلاع رسانی است اما محدودیت‌هایی نیز به همراه دارد. این امکان وجود دارد که رنگ‌ها در اثر فرسودگی از بین بروند و تابلوها آسیب ببینند. شرکت‌های سازنده اسکوتر و خودروهای خودران، هیچ راه حل ساده‌ای برای دستیابی به قوانین جاده ندارند.

شرکت آمریکایی "اینریکس" (Inrix) که در زمینه حمل و نقل جهانی فعالیت می‌کند، از این مشکل به عنوان یک فرصت استفاده کرده و راه حلی برای آن ارائه داده است. این شرکت، یک پلتفرم دیجیتال را به کار گرفته که برای خودروهای خودران ابداع شده است و می‌توان از آن در وسایل نقلیه دیگر نیز استفاده کرد.

این پلتفرم موسوم به "رود رولز" (Road Rules)، طوری طراحی شده که می‌تواند به شهرها کمک کند تا قوانین و محدودیت‌های ترافیکی خود را به صورت دیجیتال ثبت کنند. اینریکس در بیانیه جدیدی اعلام کرد که ۱۱ شهر از جمله آستین، بوستون، کمبریج، کلگری، دیترویت، شهرستان میامی-دید در فلوریدا و لاس‌وگاس، برای به کار گرفتن رود رولز و دیجیتال شدن قوانین جاده‌ای خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

چهار شرکت "جگوار لندرور" (Jaguar Land Rover)، "می موبیلیتی" (May Mobility)، "نوتونومی" (nuTonomy) و سازندگان پلتفرم شرکت "رنووو" (Renovo) موسوم به "اوار" (Aware) نیز توافق کرده‌اند تا از داده‌های رود رولز استفاده کنند.

همه شهرهایی که برای استفاده از این پلتفرم اعلام آمادگی کرده‌اند، قصد دارند آزمایش خودروهای خودران را با این پلتفرم در جاده‌های عمومی آغاز کنند. این پلتفرم طوری طراحی شده که می‌تواند به شهرها در مدیریت قوانین جاده‌ای کمک کند. این فناوری جدید می‌تواند قوانینی مانند علائم راهنمایی و رانندگی و نشانه‌های مربوط به عبور عابران پیاده را به سادگی در اختیار خودروهای خودران بگذارد.

نمونه آزمایشی این پلتفرم، ابتدا در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد. این نسخه جدید و پیشرفته می‌تواند با ارائه قوانین حمل و نقل به صورت دیجیتال، به مدیریت بهتر جاده‌ها کمک کند. این نسخه جدید، به مراتب پیشرفته‌تر است و نسبت به نسخه پیشین خود، کارایی بیشتری دارد.

 

 

"آوری اش" (Avery Ash)، مدیر بخش حمل و نقل خودران اینریکس گفت: این پلتفرم جدید، به مدیریت بهتر شهرها، به روزرسانی قوانین راهنمایی و رانندگی و دسترسی ساده به قوانین کمک می‌کند.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics