تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شاخص های اقتصادی مثبت و رو به رشد است

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه هیأت دولت، با قدردانی از ایستادگی و تلاش ملت ایران، تمام مسئولین، وزرا و همه ارگان‌ها و نهادها که کار بزرگی را در ماه‌های اخیر، انجام داده‌اند، گفت: علیرغم اینکه فشار دشمن شدیدتر شده است و شرایطی به وجود آوردند که منطقه ناامن باشد، شاخص‌ها در همه زمینه‌ها مثبت و رو به رشد بوده است و در بازار امنیت نسبی حاکم است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از بازار سرمایه ایران، رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بدخواهان تصور می‌کردند که در شرایط کنونی همه چیز بهم خواهد ریخت در حالی که شرایط کاملاً برعکس تصور آنها رقم خورده است و در بهار امسال تراز تجارت خارجی مثبت بوده و صادرات بیش از واردات شده است، ضمن اینکه شرایط صادرات غیرنفتی نیز مناسب است و بسیاری از فعالان اقتصادی بخاطر قانون و ملت ایران، ارز ناشی از صادرات را به داخل کشور بازمی‌گرداند که کار بسیار شایسته‌ای است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


روحانی وضعیت بنادر و کالاهایی که در آن وجود دارد را مناسب دانست و از وزرای راه و اقتصاد خواست تا کالاها در بنادر و گمرکات معطل نماند و در کمترین زمان ممکن به داخل کشور منتقل شود.


وی بیان کرد: پروانه‌های فعالیت بخش‌های تولیدی و صنعتی در سه ماهه امسال روند خوبی داشته است و حتی پروانه‌های ساختمانی نیز از زمستان پارسال رو به رشد بوده است که به معنای توسعه ساخت و ساز و اشتغال است.


روحانی شاخص اشتغال را بسیار امیدوارانه توصیف کرد و گفت: سال گذشته رقم بیکاری ۱۲.۱ بود و امروز به ۱۰.۸ رسیده است و این رقم بسیار خوبی است و به معنای آن است که در مسیر درست حرکت می‌کنیم. در بازسازی مناطق سیل‌زده نیز همه دستگاه‌ها فعال بوده و شاهد اقدامات بسیار خوبی در رسیدگی به این مناطق هستیم و همه این شرایط به معنای آرامش، امید مردم به آینده و تلاش مردم است.


وی تصریح کرد: تا زمانی که وحدت و اتحاد همگانی و هدایت‌ها و درایت مقام معظم رهبری وجود دارد، هیچگاه مأیوس نشده و به آینده امیدوار خواهیم بود و بدخواهان نیز با ایستادگی ما ناچار خواهند بود به مسیر درست بازگردند.

منبع خبر: بازار سرمایه ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics