تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش نرخ میوه‌های تابستانه/ پیش بینی ریزش مجدد قیمت‌ها

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به انبوه عرضه میوه های تابستانی در بازار گفت: پیش بینی می شود قیمت این محصولات در بازار باز هم با کاهش همراه باشد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، اسدالله کارگر با بیان اینکه به طور کلی قیمت انواع میوه در بازار رو به کاهش است، گفت: از آنجا که فصل تابستان است و بار از تمام نقاط کشور وارد بازار می‌شود عرضه محصولات فراوان است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اضافه کرد: حتی از همدان و دیگر نقاط سردسیری نیز محصول وارد بازار شده و مانند زمستان با کمبود عرضه مواجه نیستیم.

کارگر با اشاره به بحث گرانی سیب زمینی و کمبود عرضه این محصول افزود: البته سیب زمینی نیز از نقاط مختلفی مانند اصفهان، گرگان و حومه تهران وارد بازار می‌شود و شرایط آن هم بزودی متعادل می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب محصولات سردرختی در بازار گفت: به همین دلیل محصولاتی مانند گیلاس، زردآلو و هلو کاهش چشمگیری در بازار داشته‌اند و در حدود کیلویی ٥ تا ٦ هزارتومان ارزان شده‌اند.

کارگر برای روزهای آینده نیز پیش کرد قیمت محصولات کاهش پیدا کند که این کاهش بین ١٠٠٠ تا ٥٠٠٠ تومان متغیر خواهد بود.

وی گفت: به دلیل انبوه بودن عرضه پیش بینی افزایش قیمت نداریم.

کارگر قیمت هرکیلوگرم هلو را بین ٤ تا ١٢ هزارتومان، گیلاس صورتی ٨ تا ١٢ هزارتومان، گیلاس تکدانه ١٠ تا ١٧ هزارتومان و زرد آلو را ٥ تا ١٤ هزارتومان اعلام کرد.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

محمد زارع |   1399/04/29 17:37:18   |
0     0
تعریف بودجه
تعریف بودجه روش تنظیم بودجه متداول
بودجه متداول یا سنتی یعنی بودجه ای که در آن اعتبارات هر سازمان دولتی به تفکیک فصول و موارد هزینه مشخص می گردد . در این روش بودجه ریزی ، نوع و ماهیت هزینه ها نشان داده می شود . ولی مشخص نمی گردد که هر هزینه برای نیل به کدام هدف و یا برای اجرای کدام برنامه و یا فعالیت خاص انجام شده است . یکی از علل اصلی استفاده گسترده از روش بودجه ریزی متداول ، سالها قبل از به کار گیری سایر روشهای بودجه ریزی ، ارتباط نزدیک این روش با حسابداری دولتی و امکان اعمال کنترل بودجه مناسب در آن است ؛ زیرا در طبقه بندی اعتبارات بر حسب فصول و مواد ، برای هر یک از انواع مخارج جاری و سرمایه اعتباری معین تصویب می شود تا هزینه های مربوط به کالا و خدمات خریداری شده در سال اجرای بودجه در محدوده اعتبارات مصوب انجام شوند .بدیهی است هر اندازه اعتبارات مصوب به فصول و مواد هزینه بیشتری تقسیم شوند ، به همان میزان انعطاف پذیری در اجرای بودجه و اختیارات موسسات دولتی در مصرف اعتبارات کاهش خواهد یافت و بر عکس ، تقسیم اعتبارات به فصول و مواد هزینه کمتر ، موجب انعطاف پذیری بیشتر در اجرای بودجه و وسیع تر شدن اختیارات مسئولان اجرایی خواهد شد در ایران تحولات بودجه ای در سنوات اخیر صورت گرفته است و بودجه متداول تا سال 1343 ، که بودجه در وزارت دارایی تهیه می شد تنها روش بودجه ریزی بود .همانطورکه اشاره شد در بودجه متداول بر خلاف بودجه برنامه ای و عملیاتی هدفها و وظایف چندان روشن نیست؛ هر چند که به طور غیر مستقیم نوع هزینه مشخص است (مثل حقوق و دستمزد). این طرز تهیه بودجه خطوط اساسی و روابط برنامه ها و هدفها را نشان نمیدهد . مثلا اینکه اعتبار ماده مزبور برای چه عملیاتی است، مشخص نیست . آنچه در بودجه متداول اهمیت دارد ، عبارت است از سازمان و مواد هزینه . به عبارت دیگر کافی است که مشخص کنیم بودجه کدام سازمان دولتی یا وزارتخانه ای تهیه می شود و مواد هزینه آن چیست . بنابراین ، در این بودجه فقط با دو نوع طبقه بندی سرو کار داریم.تهیه کنندگان این نوع بودجه نیازها و اطلاعات و ارقامی را که مثلا از وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان و امثال آن جمع می شود به صورت پول تقویم و در مقابل ، عناوین مواد هزینه را منظور می کنند.

در بودجه متداول برآورد هزینه معمولاً بر مبنای هزینه های قطعی سال ما قبل آخر و نیمه اول سال جاری به عمل می آید و تغییرات حجم کار در پیش بینی هزینه دقیقاً مورد بررسی قرار نمی گیرد . معذالک تصویب اعتبار در قالب موارد هزینه محدودیتی در خرج به وجود می آورد و از این رو همان طور که اشاره شد هر قدر اعتبارات به موارد ریز بیشتری تقسیم شود قابلیت انعطاف بودجه کمتر می شود ؛ زیرا نقل و انتقالات اعتبارات از یک ماده به ماده دیگر داخل یک فصل یا بین فصول مختلف بودجه معمولاً فقط تا میزان معین و تحت شرایط خاصی امکان پذیر است
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics