تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قاچاق مصنوعات چرمی ۵ هزار واحد تولیدی را تعطیل کرد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس می‌گوید قاچاق مصنوعات چرمی مانند کت، کیف و کفش باعث تعطیلی ۵ هزار واحد تولیدی در تبریز شده است اگر فرض بگیریم در هر واحد تولیدی ۵ نفر مشغول به کار هستند حدود ۲۵ هزار نفر بیکار شدند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره موانع پیش روی توسعه صنعت چرم، گفت: اگرچه تولید کیف و کفش چرم یکی از صنایع بومی در ایران به ویژه در شهرهای تبریز و خراسان رضوی است اما در سال‌های اخیر به دلیل واردات بی رویه محصولات چرمی تقلبی بخش عمده‌ای از کارخانجات چرم تبریز به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: علیرغم تمام مشکلات در کارخانه‌های تولید چرم، این واحدها علاوه بر تامین بخش عمده‌ای از نیاز جامعه، در صادرات نیز حرف برای گفتن دارند.

 

تامین چرم خام یکی از مشکلات صنایع چرم

وی اظهار کرد: یکی از مشکلات صنایع چرم، تامین چرم خام است؛ چرم گوسفندی به راحتی در داخل تامین می‌شود اما در بخش چرم گاوی تولیدکنندگان با مشکل روبرو هستند. برای حل این مشکل باید از چرم گاو و گوسفندانی که گوشتشان از قزاقستان و برزیل وارد کشور می‌شود استفاده کرده و زمینه واردات آن را فراهم کرد.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید واردات چرم آزاد شود، خاطرنشان کرد: قاچاق مصنوعات چرمی مانند کت، کیف و کفش باعث تعطیلی 5 هزار واحد تولیدی در تبریز شده است اگر فرض بگیریم در هر واحد تولیدی ۵ نفر مشغول به کار هستند حدود ۲۵ هزار نفر بیکار شدند.

سعیدی تاکید کرد: قاچاق و عدم توان رقابت محصولات ایرانی با کالاهای ارزان قیمت وارداتی از چین باعث ضرر و زیان تولید کنندگان شده است.

 

برندسازی مشکل پیش روی صنعت چرم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برندسازی را یکی دیگر از مشکلات پیش روی صنعت چرم برشمرد و ادامه داد: علی‌رغم اینکه محصولات چرمی تولید داخل توان رقابت با تولیدات ایتالیایی را دارند اما به دلیل ناموفق بودن در برندسازی سود چندانی برای تولیدکننده ایجاد نمی‌شود؛ کفش چرمی تولید ایران ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود اما نمی‌توان محصول ایتالیایی را کمتر از 3 میلیون تومان در بازار خریداری کرد در واقع ارزش افزوده محصولات ایرانی پایین است.

 

طراحان کیف و کفش چرم به ذائقه و سلیقه مردم توجه چندانی نمی‌کنند این در حالی است که برای جذب بازار توجه به ذائقه، سلیقه و مد روز یکی از اصلی‌ترین معیارهای موفقیت است

سعیدی با بیان اینکه برای برندسازی باید کلاس ها و آموزش های لازم برای تولیدکنندگان برگزار شود، تصریح کرد: رایزنان اقتصادی فعال نیستند به همین دلیل نمی توانند بازاریابان خوبی باشند، افرادی که به عنوان رایزنان اقتصادی انتخاب می‌شوند انگیزه لازم برای افزایش مبادلات اقتصادی را ندارد به همین دلیل به راحتی بازارهای ایران را در سایر کشورها از دست می دهند.

 

سفارتخانه‌ها ترکیه تجارتخانه هستند

به زعم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سفارتخانه‌های ترکیه تجارتخانه هستند اما افرادی که در سفارت‌های ایران فعالیت می‌کنند به این امر توجهی ندارند رایزن‌های اقتصادی باید تاجر باشند تا بتوانند زمینه مبادلات تجاری ایران را گسترش دهند.

 

 

 

انتقاد از بی‌توجهی به سلیقه مردم در طراحی محصولات چرمی

نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طراحان کیف و کفش چرم به ذائقه و سلیقه مردم توجه چندانی نمی‌کنند این در حالی است که برای جذب بازار توجه به ذائقه، سلیقه و مد روز یکی از اصلی‌ترین معیارهای موفقیت است.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مرتضی باغستانی |   1398/05/08 08:07:40   |
0     0
این واقعیت که ماده اولیه چرم،پوست دام است،به تبع هر آنچه بر ارتقای کمی و کیفی حوزه دامپروری کشور افزوده شود به همان میزان،روند توسعه صنعت چرم سازی کشور نیز با سرعت و شتاب فزاینده تری همراه خواهد شد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics