تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۴۴ هزار خریدار سکه باید مالیات بدهند/ خرید ۳۸ هزار قطعه سکه توسط یک نفر

رئیس سازمان مالیاتی با تاکید بر اخذ مالیات از خریداران سکه گفت سال گذشته ۱۰۲ هزار نفر در کشور ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار قطعه سکه خریدند که ۴۴ هزار نفر آن ها مشمول دریافت مالیات هستند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از طلا، امیدعلی پارسا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران با بیان این که در همه کشورهای دنیا اداره‌ امور کشور با مالیات دریافتی از مردم انجام می‌شود، گفت این در حالی است که در ایران 37 درصد بودجه دولت از مالیات و کمتر از 50 درصد هزینه جاری دولت از مالیات تأمین می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس سازمان مالیاتی کشور افزود: در کشورهای پیشرفته 25 درصد کل درآمد مردم به عنوان مالیات به دولت پرداخت می‌شود اما این رقم در ایران 8.5 درصد است که در نتیجه بسیاری از کارهای عمرانی و اجرایی دولت نیمه‌تمام باقی می ماند.

وی از تلاش برای نوین سازی روش مالیات‌ستانی در کشور خبر داد و گفت: از روش قدیمی تشخیص علی‌الرأس به روش تشخیص مبتنی بر اطلاعات واقعی مردم حرکت می‌کنیم.

پارسا با تاکید بر لزوم دسترسی کامل سازمان مالیاتی به درآمدها و اطلاعات مالی و املاک و مستغلات مردم گفت: این امر در ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ذکر شده است.

وی با اشاره به فرارهای مالیاتی بزرگ گفت: معضل دیگر معوقات مالیاتی بالاست و برنامه‌های زیادی در سازمان امور مالیاتی برای کاهش فرار مالیاتی و کاهش معوقات شروع شده است. سازمان مالیاتی باید ریز داده‌ها و تراکنش مالی و ملک و املاک را دراختیار داشته باشد.

پارسا در ادامه گفت:‌ فرار مالیاتی حتی در بخش دولتی و بخش‌های عمومی غیردولتی وجود دارد و سازمان امور مالیاتی با قدرت و قوت وصول مالیات را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان مالیاتی همچنین از دریافت مالیات از درآمدهای بادآورده خبر داد و گفت: در همه جای دنیا از این نوع درآمدها مالیات گرفته می‌شود.

پارسا با بیان این که سال گذشته به بیش از 5 میلیون و 890 هزار قطعه سکه بهار آزادی فروخته شد که 102 هزار نفر در کشور این سکه‌ها را خریده بودند گفت: 58 هزار نفر از این افراد کسانی بودند که زیر 20 قطعه سکه خریدند که طبق قانون مشمول مالیات نمی‌شوند.

وی افزود: 490 نفر بیش از یک‌هزار قطعه سکه خریدند و 38 نفر نیز هر کدام بیش از 5 هزار قطعه سکه خریدند و یک نفر به تنهایی 38 هزار سکه بهار آزادی خریده بود.

رئیس سازمان مالیاتی با بیان اینکه قیمت سکه خریده شده توسط این افراد حدود یک میلیون و 300 هزار تومان بود گفت: امروز قیمت سکه به بیش از 4 و نیم میلیون تومان رسیده و ثروت و سود بادآورده‌ای را برای این افراد ایجاد کرده که سازمان امور مالیاتی باید حتماً از این افراد مالیات دریافت کند.

پارسا با اشاره به طرح مالیات بر عایدی ثروت شامل املاک، خودرو، سکه و ارز گفت: همه این موارد در لایحه‌ای که در وزارت امور اقتصادی و دارایی نهایی شده و برای تصویب به هیأت دولت ارائه شده است و برای همه این اشکال که اموال بادآورده است، باید مالیات بدهند.

 

 

پارسا با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که به خاطر وابستگی اقتصاد به نفت اعمال شده است بر اداره کشور با درآمد مالیاتی تاکید کرد و گفت: لازمه زندگی اجتماعی این است که هزینه آن توسط مردم پرداخت شود و دولت وظیفه حفظ نظم، امنیت، روابط خارجی، آموزش و پرورش، تأمین بهداشت و انجام هزاران پروژه اجتماعی را از طریق مالیات دریافتی از مردم انجام دهد.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics