تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آمار فرصت های مطالعاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۵ سال گذشته

گزارش تفصیلی سفرهای اعزام به خارج از کشور دانشگاه علوم پزشکی تهران طی پنج سال گذشته اعلام شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری مهر، هشتاد و هفتمین نشست شورای بورس دانشگاه علوم پزشکی تهران با ارائه گزارش پنج ساله سفرهای اعزام به خارج از کشور و با حضور دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، معاونان بین‌الملل، آموزشی، تحقیقات و فناوری و دانشجویی دانشگاه، روسای دانشکده‌ها برگزار شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش مصوبات شورای بورس دانشگاه در سال ۹۷ را ارائه کرد و گفت: طی سال گذشته ۲۰ درخواست فرصت مطالعاتی خارج از کشور، ۱۰ مورد مأموریت آموزشی خارج از کشور، ۲۱ درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور و دو مورد سفر برنامه‌ریزی‌شده به تصویب شورای بورس رسیده است.

 

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ دستورالعمل‌های اعزام به خارج از کشور دانشگاه مورد بازبینی قرار گرفت و به دلیل نوسانات ارزی، پرداخت ریالی جایگزین دلاری شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به ارائه گزارش آماری شرکت اعضای هیئت علمی دانشگاه در سفرهای اعزام به خارج از کشور طی پنج سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۷ به ترتیب ۱۳۴، ۱۱۸، ۱۱۷ و ۱۴۷ نفر از اساتید دانشگاه در کنگره‌های خارج از کشور شرکت کرده‌اند.

کردی افزود: این در حالی است که در مجموع ۶۱ عضو هیئت علمی طی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ به دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور اعزام شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه دستورالعمل دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور دانشجویان و دستیاران دانشگاه در سال ۹۵ مصوب شد، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته ۳۶ نفر امکان شرکت در این دوره را به دست آورده‌اند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: با تصویب دستورالعمل سفرهای برنامه‌ریزی‌شده در سال ۹۴، به طور میانگین سالانه شش مورد سفر فردی و گروهی انجام شده است.

 

کردی مجموع اعزام به مأموریت آموزشی خارج از کشور در پنج سال اخیر را ۵۹ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: مأموریت آموزشی بیش از ۱۰ روز بنابر درخواست متقاضیان، با مصوبه شورای بورس دانشگاه و بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد.

 

در ادامه نشست هشتاد و هفتم، ۱۲ درخواست مأموریت آموزشی خارج از کشور، ۸ درخواست دوره فرصت مطالعاتی خارج از کشور و تمدید آن و یک درخواست مأموریت آموزشی داخل کشور مطرح شد که با همگی آنها موافقت به عمل آمد.

 

 

همچنین دو درخواست سفر برنامه‌ریزی‌شده دانشکده‌های پزشکی و دندانپزشکی و یک مورد درخواست بورس تحصیلی داخل کشور براساس اعلام نیاز پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم نیز ارائه شد که مورد موافقت اعضای شورای بورس دانشگاه قرار گرفت.

براساس بخشنامه وزارت بهداشت از این پس تمامی تقاضاهای اعزام به خارج از کشور دانشگاه باید با مجوز این وزارتخانه انجام شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics