تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بانک مرکزی اعلام کرد: افزایش ۱۸ درصدی مانده تسهیلات بانکی

آمارهای بانک مرکزی از افزایش ۲۴.۲ درصدی مانده سپرده‌ها و ۱۸ درصدی مانده تسهیلات بانکی در پایان فروردین ۹۸ نسبت به مقطع مشابه سال قبل، حکایت دارد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر ، گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری در پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۸ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها بالغ بر ۲۰۸۲۵ هزار میلیارد ریال گردیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۴۰۵۸ هزار میلیارد ریال (۲۴.۲ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۱۵۱.۷ هزار میلیارد ریال (۰.۷ درصد) افزایش نشان می‌دهد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۱۴۱۷.۹ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۴.۳ هزار میلیارد ریال است.

مانده کل تسهیلات بالغ بر ۱۵۱۰۷.۲ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳۰۶.۴ هزار میلیارد ریال (۱۸ درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۱۷ هزار میلیارد ریال (۰.۱ درصد) افزایش داشته است. بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده۹۸۰۸.۸ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۵۱.۳ هزار میلیارد ریال است.

 

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۰.۸ درصد است که نسبت به پایان فروردین ماه ۱۳۹۷ و پایان اسفند ۱۳۹۷، به ترتیب ۴.۳ و ۰.۵ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۴.۷ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۶.۴ درصد است.

بانک مرکزی توضیح داده است که یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسه‌های تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده وعمده فعالیت‌های بانکی آن‌ها توسط شعب بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics