تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرح حال بازار مسکن تهران در تیرماه /سرعت رشد قیمت کاهش یافت

تازه‌ترین گزارش از وضعیت بازار مسکن شهر تهران در تیرماه امسال نشان می دهد که میانگین هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت به ۱۳ میلیون ۶۱۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی جزئیات معاملات بازار مسکن تیرماه پایتخت را اعلام کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

براساس این گزارش تعداد کل مبایعه نامه‌های ثبت شده در تیرماه در تهران ۴ هزار و ۸۹۸ فقره معامله بوده که نسبت به تیرماه سال گذشته ۶۴.۶ درصد کاهش معاملات را شاهد هستیم.

تعداد مبایعه‌نامه‌های مسکن در تیرماه امسال نسبت ماه قبل از آن (خرداد ۹۸) ۲۰ درصد کاهش داشته است.

همچنین میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تیرماه در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان برآورد شده که نسبت به تیرماه سال گذشته که میانگین هر مترمربع واحد مسکونی ۶ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان بود، افزایش ۹۴.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

 

کاهش سرعت رشد ماهانه قیمت مسکن

متوسط هر متر مربع واحد مسکونی در تیرماه نسبت به خرداد امسال نیز ۱.۳ درصد رشد داشته است که نشان دهنده کاهش شتاب فزاینده افزایش ماهانه قیمت مسکن بود.

گفتنی است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز هفته گذشته در حاشیه مراسم افتتاح مرکز عملیات و ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش شتاب رشد ماهانه قیمت مسکن خبر داده بود.

اسلامی گفته بود: قیمت مسکن دچار «وادادگی» شده است.

 

گران‌ترین و ارزان‌ترین مناطق پایتخت

گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی می‌افزاید: در تیرماه امسال در پایتخت، بیشترین میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی به منطقه یک تهران با ۳۱ میلیون و ۸۵۸ هزار تومان اختصاص داشت و منطقه ۳ با متوسط هر متر ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار تومان و منطقه دو با میانگین متری ۲۰ میلیون و ۸۹۴ هزار تومان در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

ارزان‌ترین مناطق پایتخت در معاملات مسکن ماه گذشته به منطقه ۱۸ با میانگین متری ۵ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان اختصاص داشت و رتبه‌های بعدی منطقه ۲۰ با متوسط متری ۶ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان و منطقه ۱۷ با متوسط متری ۷ میلیون و ۱۳ هزار تومان قرار گرفتند.

 

 

بیشترین تعداد معاملات مسکن در تهران در ماه گذشته به منطقه ۵ با ۵۶۵ فقره اختصاص یافت و در رتبه‌های بعدی مناطق ۲ با ۴۰۵ فقره و ۱۰ با ۲۷۸ فقره قرار گرفتند. کمترین تعداد معاملات نیز با ۳۸ فقره مبایعه نامه به منطقه ۱۹ تعلق داشت.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics