تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار جزئیات معاملات اوراق تسهیلات مسکن/ افت۴۴درصدی ارزش معاملات

جزئیات معاملات اوراق تسهیلات مسکن تیرماه امسال نشان می دهد ارزش معاملات این اوراق در تیرماه نسبت به ماه قبل از آن ۴۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، در گزارشی با عنوان «سقوط آزاد قیمت اوراق تسهیلات مسکن / نرخ تسه در کانال ۳۰ هزار تومان» به عدم انتشار جزئیات معاملات اوراق تسهیلات مسکن خرداد ماه توسط فرابورس اشاره کرده بود؛ در پی آن، فرابورس در گزارش تازه خود، این نقیصه را جبران کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

همانگونه که در گزارش خبرگزاری مهر نیز اشاره شده بود، در گزارشی که فرابورس ایران از جزئیات معاملات انجام شده در همه گروه های کالایی و خدماتی از جمله ابزارهای نوین بازار سرمایه خصوصاً اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در خرداد ماه امسال منتشر کرده بود، خبری از حجم، تعداد و ارزش معاملات اوراق تسهیلات مسکن با نمادهای معاملاتی تسه و تملی نبود؛ اما شرکت فرابورس ایران در گزارشی که اخیرا در خصوص معاملات تیرماه منتشر کرده، همه جزئیات درج شده است.

 

کاهش معاملات اوراق تسهیلات مسکن

بر اساس آنچه فرابورس در گزارش معاملات تیرماه منتشر کرده، در بخش بازار ابزارهای نوین مالی ماه گذشته، ۴۹ میلیون ورقه بدهی به ارزش ۳۹ هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال معامله شد که نسبت به تیرماه ۹۷ از رشد معاملات اوراق بدهی حکایت داشت. حجم و ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز بیش از ۲۰۰ درصد در تیرماه امسال رشد کرد.

 

رونق معاملات ETF ها و اوراق بدهی در ماه قبل در حالی است که اوراق تسهیلات مسکن در پی دادوستد ۱.۷ میلیون ورقه از این اوراق به ارزش ۷۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، کاهش ۱۴ درصدی حجم و ۴۴ درصدی ارزش معاملات را تجربه کرد.

 

 

خاطرنشان می شود در خرداد ماه امسال نیز حجم معاملات اوراق تسهیلات مسکن نسبت به خرداد ۹۷ کاهش ۲۱ درصدی و از نظر ارش نیز کاهش ۴۲ درصدی داشته است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics