تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کسری سه میلیون تنی گندم درصورت عدم افزایش قیمت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عدم افزایش قیمت گندم از هر کیلوگرم یک هزار و ۷۰۰ تومان به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان کشور را در سال آینده با کسری سه میلیون تنی مواجه می‌کند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خانه ملت، علی محمد مرادی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان خرید تضمینی گندم، گفت: در سال جاری به دلیل پایین بودن قیمت این نگرانی وجود دارد تا شاید کشاورزان گندم‌کار محصول تولیدی خود را سیلوهای دولتی تحویل ندهند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر نرخ گندم افزایش داده نشود در آینده برای تامین گندم مورد نیاز کشور دچار مشکل می‌شویم، ادامه داد: عدم افزایش قیمت گندم از هر کیلوگرم یک هزار و 700 تومان به 2 هزار و 200 تومان کشور را در سال آینده با کسری سه میلیون تنی مواجه می‌کند.

 

قیمت یک هزار و 700تومانی انگیزه کشت گندم را از بین می‌برد

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با قیمت یک هزار 700 تومان کشاورزان اقدام به کشت گندم نمی‌کنند، عنوان کرد: گندم خریداری شده توسط بخش خصوصی و دلالان در بازار با قیمت بالاتر از میزان تعیین شده دولتی صرف خوراک دام می‌شود.

مرادی با بیان اینکه دولت باید با در نظر گرفتن تدابیر خاص نرخ گندم را افزایش دهد، گفت: در حال حاضر گندم کشاورزان در سطح کشور برداشت شده اما با نرخی که دولت تعیین کرده تحویل سیلوها داده نمی‌شود، در حال حاضر گندمی باقی نمانده و دولت به صورت تقریبی 6 میلیون تن تحویل گرفته و نهایتا 2 میلیون تن دیگر در بازار وجود داشته باشد، ما بقی گندم تولیدی را دلالان خریداری کرده‌اند.

 

 

 

واسطه‌ها گندم خود را به دامداری‌ها عرضه می‌کنند

وی در پایان در خصوص اینکه آیا واسطه‌ها مجبور به فروش گندم خریداری شده به دولت هستند، گفت: هیچ اجباری برای فروش گندم دلالان به دولت وجود ندارد زیرا می‌توانند محصول خریداری شده خود را به دامداری‌ها و مرغداری‌ها عرضه کنند.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

Zahra zarezadeh |   1398/05/16 19:45:45   |
0     0
گندم کشاورزان با نرخی که دولت تعیین کرده تحویل سیلوها داده نمی‌شود،دراین حین واسطه ها گندم رابه اشخاص دیگرمثل دامداریها عرضه کرده وازاین طریق قیمت گندم مجددا توسط دامداریها افزایش پیدامیکند پس چه بهترکه دولت کنترل شده قیمت گندم راافزایش داده تاازافزایش قیمت کنترل نشده توسط دلالان بکاهد
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics