تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طیار:حذف ۴ صفر از پول ملی لازم است/تقویت اقتصادی خانوارها اولویت دارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت:بدون اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور برداشتن صفر و حتی تغییر نام واحد پول ملی پیامد مثبت چندانی نخواهد داشت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل ازخانه ملت، قرجه طیار عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مصوبه هیئت دولت درباره حذف ۴ صفر از پول ملی، گفت: حذف صفر آثار خوبی از جمله کاهش حجم اسکناس، کاهش هزینه چاپ و امحای اسکناس، سادگی مبادلات و ترازنامه‌های مالی و تقویت پول ملی به شکل اسمی را به‌دنبال خواهد داشت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدون اصلاحات ساختاری در اقتصاد کشور برداشتن صفر و حتی تغییر نام واحد پول ملی پیامد مثبت چندانی نخواهد داشت، افزود: برای افزایش قدرت خرید مردم و مهار تورم باید زیرساخت های اقتصادی در کشور تقویت، متغیرهای اقتصادی اصلاح و تولید رونق پیدا کند.
 

کاهش هزینه های عملیاتی و اجرایی سیستم پولی با حذف ۴ صفر از پول ملی

وی با اشاره به اینکه پول علاوه بر واسطه بودن در مبادلات اقتصادی بر هویت ملی شهروندان و اقتدار دولت نیز تاثیر می گذارد، ادامه داد: حذف ۴ صفر از پول ملی می تواند به عنوان بخشی از بسته اصلاحات اقتصادی به شمار رود، چراکه حذف صفرها به خودی خود نمی تواند در مهار تورم مفید باشد و این عمل باید در چارچوب یک سلسله اصلاحات مهم اقتصادی انجام شود.

 

طیار با بیان اینکه با حذف ۴ صفر از پول ملی هزینه های عملیاتی و اجرایی سیستم پولی کاهش پیدا می کند، تاکید کرد: به دلیل قوی تر شدن پول و کاهش تعداد پرداخت اسکناس در دادوستدها حذف ۴ صفر احساس بهتری از لحاظ روانی در جامعه ایجاد می کند و موجب افزایش اعتماد مردم می شود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای افزایش ارزش پول ملی باید قدرت اقتصادی نیز افزایش یابد، تصریح کرد: مهم‌ترین عامل کنترل تورم بازگشت تناسب است که برای این کار، ابتدا باید میزان نقدینگی و اسکناس از سطح جامعه کم شود و دولت پس از حذف صفر حتما بایداز طریق مالیات و تولید و جذب سرمایه خارجی و داخلی واحد پول رسمی را تقویت ‌کند.

منبع خبر: خانه ملت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics