تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افتتاح حساب بانکی برای اتباع خارجی در ایران تسهیل شد

احتمالا بدانید که انجام امور اداری برای اتباع کشورهای دیگر که در ایران حضور دارند به راحتی پیشبرد امور برای اتباع ایرانی نبوده و همیشه با مشکلاتی همراه بوده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایسنا، بنابر اعلام سامانه کد فراگیر، اتباع کشورهای دوست و همسایه‌ای که در ایران سکونت دارند سال‌هاست با مسئله افتتاح حساب در بانک‌های ایرانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و دشواری‌های فراوانی در پیشبرد و تسهیل این امر برای این قشر وجود داشته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

در کشورهای دیگر امورات بانکی و اداری کمی آسان‌تر انجام می‌شود، مثلاً در اکثر کشورهای دنیا اتباع غیربومی می‌توانند با ارائه گذرنامه / پاسپورت محل تولدشان امورات بانکی واداری خود را انجام دهند ولی در ایران ارائه گذرنامه به‌تنهایی برای اتباع دیگر کشورها جهت پیشبرد امورات کاربرد ندارد؛ زیرا اطلاعات هویتی اتباع خارجی می‌بایست قبل از مراجعه به بانک یا سازمان مورد نظر در پایگاه اطلاعات اتباع خارجی ثبت و پس از اعتبارسنجی اطلاعات ثبت‌شده، کدی با عنوان کد فراگیر اختصاصی یا فیدا کد (کد فیدا) به آن‌ها تخصیص می‌یابد که اتباع محترم می‌بایست همیشه این کد را جهت پیشبرد اهداف بانکی واداری خود همراه داشته باشند.

 

تاکنون افراد مقیم یا غیرمقیم که از کشورهای دیگر به ایران مهاجرت کرده‌اند به بانک‌های متعدد مراجعه و درخواست افتتاح حساب بانکی را داشتند که به خاطر قوانین و بروکراسی‌های اداری و نداشتن کد اختصاصی اتباع خارجی متحمل سختی‌های فراوان برای افتتاح یک حساب بانکی ساده می‌شدند و گذرنامه‌شان نیز به‌تنهایی مورد قبول نمی‌بود.

 

از زمان راه‌اندازی سامانه کد فراگیر به نشانی www.faragircode.com اتباع دیگر کشورها که در ایران حضور دارند نظیر اتباع کشورهای افغانستان – پاکستان – عراق – کویت – بحرین – عمان – عربستان – ارمنستان – گرجستان – ترکیه – آذربایجان – آلمان - کره - چین و دیگر کشورها می‌توانند خود، با مراجعه مستقیم به سایت ثبت نام و دریافت کد فراگیر جهت کد فراگیر اختصاصی ثبت درخواست کرده یا توسط کمک یکی از بستگان یا آشنایان به زبان فارسی عملیات نام‌نویسی در وب‌سایت را تکمیل کنند.

 

پس از تکمیل درخواست و سپری شدن مدت‌ زمان مورد نیاز کد فراگیر تبعه متقاضی صادر و به تلفن همراه آن‌ها پیامک خواهد شد.

 

لذا در حال حاضر اتباع دیگر کشورهای ساکن در ایران می‌توانند با در دست داشتن گذرنامه و کد فراگیر دریافت شده از سامانه، جهت افتتاح حساب ایرانی و دریافت عابر بانک اقدام کنند.

 

بعضاً بانک‌ها از متقاضیان درخواست می‌کنند که کد فراگیر شخصی یا کد فراگیر بانکی (مخصوص بانک) دریافت کنند که منظورشان دقیقا همین کد است که به آن اشاره‌ شده است.

 

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی که در ایران مشغول زندگی یا فعالیت تجاری هستند، می‌بایست جهت پیشبرد کلیه امورات بانکی و اداری خود این کد را دریافت و به سازمان درخواست‌کننده ارائه دهند.

 

دریافت یک کد برای هر تبعه خارجی ساکن در کشور ایران کفایت می‌کند و لازم نیست تا برای هر بانک یا سازمان کد فراگیر مجزا دریافت شود.

 

اشخاص حقوقی (شرکت‌های غیر ایرانی) نیز می‌توانند جهت دریافت کد فراگیر مخصوص شرکت (اشخاص حقوقی) به سامانه فوق مراجعه کنند.

 

امید است که راه‌اندازی سامانه فوق‌الذکر پیشبردی در تسهیل امور بانکی واداری اتباع خارجی در ایران باشد.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics