تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاحاتی در قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ٤٤ ابلاغ شد

قانون اصلاح بند 5 ماده ششم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم قانون اساسی و افزودن تبصره‌ای به بند الف ماده 21 همین قانون ابلاغ شد

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از جامعه حسابداران ، براساس اصلاحات انجام شده در بند 5 ماده ششم این قانون، کلیه نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای نظامی و انتظامی، سازمان‌ها و مؤسسات خیریه، نهادهای وقفی و آستان‌های مقدس، کلیه صندوق‌های بازنشستگی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی و اشخاص حقوقی زیرنظر ولی فقیه موظف‌اند فهرست کلیه‌ی شرکت‌های تحت پوشش خود را به طور سالانه به اطلاع سازمان بورس برسانند. این اشخاص حقوقی نیز مکلف به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده خود حداکثر شش ماه پس از پایان سال مالی به سازمان بورس خواهد بود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است دسترسی سازمان بورس به فهرست اشخاص عضو هیأت مدیره این سازمان‌ها را فراهم کند و همچنین کلیه امور ثبتی مربوط به اشخاص حقوقی تابع این قانون و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن‌ها را صرفاً در صورت دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار انجام دهد. سازمان بورس نیز مکلف به جریمه سازمان‌های متخلف و نیز انتشار عمومی اطلاعات دریافتی حداکثر سه ماه پس از دریافت آن است.

 

براساس تبصره‌ی افزوده شده به بند الف ماده 21 قانون فوق نیز سازمان خصوصی‌سازی مکلف است دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبری و احراز و پایش اهلیت مدیریتی را در واگذاری‌ها رعایت کند و عدم رعایت این تبصره در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی است.

منبع خبر: جامعه حسابداران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics