تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۶۰۰ نفر از عشایر فاقد هرگونه بیمه هستند

مسئول امور دام و عشایر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: ۷۰ خانوار عشایر این شهرستان برای پرواربندی دام سبک در نوبت دریافت ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات قرار دارند.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از چابک آنلاین، جواد شمس افزود: در صورت پرداخت این میزان تسهیلات علاوه بر تولید ۲۵۰تن گوشت قرمز زمینه اشتغال ۴۰ نفر از افراد عشایر فراهم خواهد شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی ابرکوه از ابتدای امسال تاکنون برای تولید بخشی از گوشت قرمز این شهرستان سه میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای پروار بندی دام سبک به ۵۰ خانوار عشایری این شهرستان پرداخت کرده است.

 

این مسئول امور دام و عشایر ابرکوه با بیان اینکه هم اکنون ۹۰۰ نفر از عشایر زیرپوشش بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر هستند،ادامه داد: ۶۰۰ نفر از عشایر این شهرستان و خانوادهای آنها فاقد هرگونه بیمه هستند .

 

شمس اضافه کرد: با تمهیداتی که انجام گرفته است عشایران می توانند سالانه با پرداخت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان عضو صندوق بیمه روستایی و عشایری شوند.

وی همچنین به بخشی از فعالیتهای انجام شده در حوزه عشایر اشاره و خاطر نشان کرد: امسال پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای خدمات رسانی به مناطق عشایری ابرکوه هزینه شده است.

 

 این مسئول عشایری ابرکوه یادآور شد : این مبلغ صرف خدمات ‌رسانی شامل ، تامین آب شرب عشایر و دام ، تیغ زنی ایل راه ها ، حفر ۲ حلقه چاه مالداری و ۲باب آب انبار شده است.

وی بیان کرد: عشایر این شهرستان پارسال ، سه هزار تن گوشت قرمز و ۶هزار تن  شیر و مواد لبنی  از ۱۰۰ هزار راس دام سبک ، تولید و روانه بازار مصرف کردند .

 

 

 

جمعیت عشایر ابرکوه چهار هزار نفر در قالب یکهزار خانوار هستند که در مناطق هارونی ، اسفندآباد و فراغه زندگی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics