تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا مرغ در استان ایلام کم شده؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: برخی کمبودها در حوزه دام و طیور ناشی از خروج گوشت به سوی خوزستان، لرستان و کرمانشاه است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر سیدمحمدتراب ‌میری تصریح کرد: خریداران، مرغ را کلیویی 11 هزار و 500 از مرغ‌دار می‌خرند در حالی که کستارگاه‌های استان، مرغ را کیلویی 8500 تومان از مرغدار خریداری می‌کنند و همین اختلاف قیمت در خرید تاثیرگذار بوده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی به سیل فروردین و خسارت‌های آن برای کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در این سیل 505 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی استان وارد کرد.

وی با اشاره به ابلاغ 99 میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان استان، گفت: از این مبلغ 48 میلیارد تومان تخصیص یافت و تاکنون 37 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است. در این راستا 92 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به کشاورزان اختصاص یافت که تاکنون 5 میلیارد و 200 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

 

‌میری تصریح کرد: برای جبران خسارت‌های سیل در حوزه زیربنایی مانند پمپاژها، جاده‌های بین مزارع و کانال‌های عمومی 235 میلیارد تومان پیش‌بینی شد که باید در هیئت دولت مصوب شود.

 

وی با بیان اینکه سال زراعی 98-97 با وجود وقوع سیل، سال بسیار پرباری برای کشاورزی استان بود و در سطح تولید به رتبه‌های خوبی در سطح کشور دست یافتیم، اظهار کرد: در سال زراعی گذشته ۲۶۵ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید گندم استان شده و استان ایلام در زمینه خرید گندم ازنظر تحقق برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه بیش از ۲۷ هزار تن گندم بذری در همین مدت از کشاورزان استان خریداری‌شده است، گفت: استان ایلام از نظر میزان خرید گندم بذری رتبه اول کشور را کسب کرده است که این میزان گندم بذری، پایه و بستر کشت گندم در سال زراعی آینده خواهد بود.

وی تصریح کرد: فاز اول طرح احیاء دشت‌های استان تکمیل شده است. در طرح سامانه گرمسیری، سهم ایلام 30 هزار هکتار است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه در سامانه گرمسیری منتظر تامین آب از طرف وزارت نیرو هستیم، ادامه داد: از سال گذشته اجرای  سیستم‌های آبیاری تحت فشار در  5000 هکتار از اراضی خرده مالکی مردم برای بهره‌وری بیشتر و جلوگیری از پرت آب، اجرا شد.

 

‌میری تصریح کرد: تامین آب مناطق مرزی و نقاط مختلف استان، هر چند جزء وظایف وزارت نیرو است، اما جهاد کشاورزی با توجه به رسالتی که برای خود تعریف کرده، ایستگاه‌های کوچک تامین آب در هلیلان ، بدره، زید تلخاب ، ارمو دره‌شهر، ورگر آبدانان را به منظور رونق تولید ایجاد کرده و این فعالیت تداوم دارد.

 

وی افزود: کارهایی برای تولید در زمین‌هایی که برای زراعت بهره‌وری لازم را ندارند انجام شده و این اراضی به باغات اقتصادی اختصاص پیدا می‌کنند، از جمله توسعه باغات زیتون، انگور، بادام و پسته که مناسب مناطق استان هم ازنظر اقتصادی بسیار قابل‌رقابت با محصولات دیگر بوده و هم درآمدهای خوبی برای کشاورزان ایجاد می‌کند.

 

بنگرید:

با عضویت در پورتال جامع تخصصی مالی و حسابداری تیم متفکران نوین مالی، یاد بگیرید و یاد بدهید(کلیک کنید)

هدف ما در دسترس قرار دادن اخبار کاربردی می باشد؛ سایر خبرهای مرتبط با این حوزه را در اختیار شما می گذاریم

‌میری با بیان اینکه سایت‌های کشاورزی در نقاط مختلف استان ایجاد شده و سرمایه‌گذاران مختلفی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی استان دعوت‌شده است، گفت: کارهای زیرساختی ازجمله ایستگاه پمپاژ و شبکه‌های فرعی در سطح 500 هکتار از اراضی منطقه عمومی هلیلان توسط یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان کشور انجام‌شده و امیدواریم کاشت نهال زیتون در سطح ۲۵۰ هکتار انجام شود و مقرر شده صنایع فرآوری و تبدیلی نیز در این سایت طراحی و احداث شود تا اشتغال برای مردم منطقه را به دنبال داشته باشد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام  بابیان اینکه گوشت قرمز تولیدی ایلام،  سه برابر و شیر 1.5 برابر مصرف استان است، تصریح کرد: سالانه 9 هزار تن انواع آبزیان سرد آبی و گرم آبی در استان تولید می‌شود.

 

‌میری با تاکید بر گسترش دام‌های مدرن سنگین و مدرن، اظهار کرد: دنبال اصلاح نژاد دام در استان هستیم و تاکنون بیش از 9000 راس گاو سنتی اصلاح نژاد شده است.

 

‌میری در ادامه با اشاره با برنامه‌های هفته دولت، اظهار کرد: در هفته دولت 35 طرح بخش کشاورزی بااعتباری بالغ‌بر 46 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 470 نفر و همچنین 6 طرح با اعتباری بالغ‌ بر 42 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 500 نفر کلنگ زنی می‌شود.

 

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، گفت: این پروژه‌ها شامل ایستگاه پمپاژ، آبیاری تحت‌فشار، تجهیز و برقی کردن ایستگاه و چاه کشاورزی، سایت باغبانی، پرورش گاو شیری، پرواربندی ، مرغ تخم‌گذار، سیلوی ذخیره گندم، تسطیح اراضی، خط انتقال اراضی، جنگل‌کاری و گابیون‌بندی است.

‌میری درباره حجم سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید گفت: بالای 1200 میلیارد تومان در استان در حوزه کشاورزی سرمایه‌گذاری شده که در طول تاریخ استان بی‌نظیر بوده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics