تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گوشت گوساله ارزان می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با همکاری اتحادیه دامداران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سازمان میوه و تره‌بار بزودی طرح توزیع مستقیم گوشت قرمز توسط دامداران آغاز می‌شود.

 به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرتضی رضایی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی امروز در حاشیه همایش ملی کشاورزی و رونق تولید اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود دامداران دام خود را به بازار عرضه نمی‌کنند خلاف واقع است زیرا اگر اینطور بود این همه دامی که هر روزه کشتار می‌شود از کجا به کشتارگاه‌ها راه پیدا می‌کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: در صورتی که میزان تولید دام به اشباع برسد روی دست دامداران می‌ماند و منجر به ضرر و زیان آنها خواهد شد؛ در این شرایط معمولا صادرات آزاد می‌شود اما در حال حاضر هنوز با این نقطه فاصله داریم.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده که وزارت کشاورزی مرغ به اندازه کافی به بازار عرضه نمی‌کند گفت: در مرداد ماه بیش از 124 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: زمانی می‌توان از کمبود صحبت کرد که مشتری به مغازه مراجعه کند اما کالایی برای عرضه وجود نداشته باشد ولی در شرایط فعلی با چنین مشکلی مواجه نیستیم.

 

* قیمت گوشت گوساله دوباره ارزان می‌شود

وی درباره طرح عرضه مستقیم گوشت قرمز به بازار توسط تولیدکنندگان گفت:‌ در این باره با اتحادیه دامداران، فروشگاه‌ زنجیره‌ای، سازمان میوه و تره‌بار و تولیدکنندگان جلساتی برگزار کردیم اما هنوز این طرح آغاز نشده است.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش قیمت گوشت گوساله گفت: در این باره با دپوی بیشتر از نیاز گوشت مواجه هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم قیمت این محصول در روزهای آینده کاهش داشته داشت.

 

 

رضایی در خصوص افزایش قیمت سبوس اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی موافق نظر ستاد تنظیم بازار برای تعیین قیمت 1250 تومانی سبوس نیست و نامه‌نگاری‌های در این رابطه انجام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: زمانی که هر کیلوگرم جو 1350 تومان است منطقی نیست که سبوس 1250 تومان باشد و در هیچ کجای دنیا نرخ سبوس معادل 90 درصد قیمت جو نیست. این شرایط باعث می‌شود که سبوس از جیره غذایی دام حذف شود که این به نفع تولید نیست.

 

وی درباره دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفندی گفت: کمبودی در تولید وجود ندارد اما تقاضا در ایام عید قربان، حج و محرم برای گوشت گوسفند افزایش می‌یابد، انتظار می‌رود بعد از محرم شاهد کاهش قیمت این محصول باشیم.

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics