تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیش از 625 میلیون دلار گوشی قاچاق وارد کشور شده است

سال 95 بیش از 625 میلیون دلار گوشی قاچاق وارد کشور شده که ارزش ریالی این میزان قریب به 3 هزار میلیارد ریال بوده است.

حمیدرضا دهقان نیا مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری ثبت گوشی در شبکه و یا احراز اصالت تلفن همراه قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: نیاز کشور برای تامین بازار حدود 10 الی 12 میلیون بوده که از این میزان قریب به یک میلیون تولید داخل است و مابقی یعنی حدود 9 میلیون از کشور های خارجی تامین می شود که از این مقدار 90 درصد قاچاق است.


وی با بیان اینکه واردات تلفن همراه باید 15 درصد حقوق دولتی بپردازد، گفت: سال 95 حدود 625 میلیون دلار قاچاق تلفن همراه شد که ارزش ریالی این میزان قریب به 3 هزار میلیارد ریال بوده است.


دهقانی نیا با اشاره به مشکلات قاچاق تلفن همراه بیان کرد: نخستین مشکل بحث عدم پرداخت حقوق گمرکی و مالیات، عدم استاندارد تشعشعات مضر، ضربه شدید به تولید داخل و ناتوانی در رقابت از مهم ترین معضلاتی بوده که واردات غیر رسمی تلفن همراه به دنبال دارد.


مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص تاثیرات مخرب عدم استاندارد تشعشعات مضر تصریح کرد: تست هایی مبنی بر بررسی SAR که میزان انرژی الکترومغناطیسی جذب شده را مورد اندازه گیری قرار می دهد باید انجام شود که عمدتا تلفن همراه های قاچاق از این امر برخوردار نخواهند بود به این موجب سلامتی مردم و کاربران در معرض خطر قرار خواهد داشت.

 

 

منبع خبر: خبر نگاران جوان
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics