تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دیدگاه عضو هیئت استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری

مجموعه دیدگاه های شخصی هیئت استانداردهای بین المللی آموزش حسابداری (IAESB)، دیدگاه های اعضای هیئت، مشاوران فنی و دیگر سودبران اصلی در زمینه بعضی از چالشهای اثرگذار بر مشتاقان حسابداران حرفه ای تازه کار، و اهمیت یادگیری و توسعه اثربخش حسابداری را به اشتراک می گذارد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از  حسابرس، دیدگاه حاضر با عنوان «تقاضای فزاینده برای آموزش حسابداری بخش عمومی»، به‌وسیله رانیا ماردینی (Rania Mardini)، عضو هیئت استانداردهای بین‌المللی آموزش حسابداری نوشته شده است. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در بخشی از دیدگاه شخصی ماردینی می خوانیم:
جهان ما طی دو دهه گذشته دچار تحولات اساسی شده است، از جمله بحران مالی در سال 2008، و به دنبال آن بحران شدید وامها در اروپا، که هر دو مورد به طور درخورتوجهی بر بخش عمومی تاثیر گذاشتند.

 

علاوه بر این، جنبش جهانی مبارزه با فساد با سرعت عظیمی در حال رشد است و دولتها بر این اساس واکنش نشان می دهند. در پی تطبیق جهان و حرفه حسابداری با این تحولات جهانی، تامین مالی بخش عمومی بسیار پیچیده تر شده است. به دلیل این افزایش پیچیدگی، اعتماد عمومی به توانایی دولتها در مدیریت امور مالی بخش عمومی زیر تاثیر قرار می گیرد. 

 

 

 

این شرایط، برای حفظ پاسخگویی دولتها از طریق تقویت سامانه های راهبری بخش دولتی به ویژه شفافیت و یکپارچگی آنها، و کیفیت مدیریت مالی عمومی (PFM) ، یک فشار قوی ایجاد کرده است. 


کنیا و زیمبابوه نمونه های بسیار خوبی از تلاش کشورها برای بهبود پاسخگویی و افزایش شفافیت هستند. دولت هر دو کشور، اصلاحات مربوط به مدیریت مالی عمومی را آغاز کرده اند، ازجمله انتقال از حسابداری بر مبنای نقدی به حسابداری بر مبنای تعهدی، و توسعه اقدام مربوط به ظرفیت سازی بخش عمومی برای اطمینان از کفایت استعداد حسابداری برای حمایت از حرکت به سمت پذیرش و اجرای استانداردهای بین المللی حسابداری بخش عمومی (IPSASs). این تلاشها شفافیت، کارایی و اثربخشی را بهبود می بخشد و استفاده نادرست از بودجه عمومی را مهار می کند. 
 

 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics