تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۴۵ درصدی بیمه اتباع خارجی وایرانیان خارج از کشور

سازمان تامین اجتماعی از افزایش ۴۵ درصدی بیمه اتباع خارجی و ایرانیان شاغل در خارج از کشور خبر داد.

دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین‌اجتماعی در سال‌های ٩٤ تا ٩٥، اتباع خارجی زیرپوشش خدمات سازمان از ١٧ هزار و ٩٨٨ نفر به ٢٦ هزار و١٩٨ نفر افزایش یافته که نشان‌دهنده افزایش ٤٥ درصدی بوده است. همچنین در سال ٩٥ بیشترین رشد بیمه‌شدگان از نوع بیمه‌پردازی به ترتیب مربوط به بازرسی و گروه بیمه‌شدگان خاص (مجموع حرف و مشاغل آزاد و اختیاری) بوده است.

 

 

 ١٢هزار و ٧٨٦ نفر اتباع خارجی بیمه شده‌اند 

براساس آمارهای اداره کل اتباع سازمان تامین‌اجتماعی، اداره کل شهرستان‌های استان تهران توانسته است دو سال پیاپی درسال‌های ١٣٩٤ و ١٣٩٥ رتبه برتر درکل کشور در خصوص جذب اتباع را کسب کند.

داریوش صالح‌پور مدیرکل تامین‌اجتماعی شهرستان‌های تهران  در این خصوص گفت: این اداره کل طبق بازرسی‌های انجام گرفته از محل کارگاه‌ها نسبت به درج اسامی اتباع بیگانه که درکارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی اشتغال دارند، با جدیت اقدام کرده است. همچنین پس از تشکیل اداره کل اتباع، تعاملات لازم با این اداره کل و دفاتر کفالت اتباع خارجی برقرار شد. برگزاری جلسه با اداره کل کار استان و مکاتبات به عمل آمده با نهادها و ادارات و شرکت‌های مستقر در حوزه شعب تابعه که احتمال به‌کارگیری اتباع خارجی را داشتند، از قبیل شرکت ملی گاز و اداره آب و فاضلاب وپایانه های مسافربری و همچنین مکاتبه با شهرداری‌ها و بخشداری‌ها، تعامل و اطلاع‌رسانی لازم برای عقد قرارداد بیمه حرف و مشاغل آزاد و بیمه اجباری اتباع خارجی از دیگر اقدامات برای جذب این افراد بوده است .

وی افزود: براساس مکاتبات انجام گرفته از سوی اداره کل اتباع خارجی، اطلاعات ٣٢  هزار و ٣٠٠ نفر از اتباع خارجی دارای مجوز اشتغال در محدوده عملکرد شعب تابعه این اداره کل اعلام شد و با تلاش گسترده واحد بازرسی‌ کارگاه‌های شعب تابعه تا مردادماه سال جاری ١١هزار و ٨٣٨ نفر تبعه خارجی درکارگاه‌های مشمول بیمه اجباری قانون تامین اجتماعی ثبت نام شده‌اند. همچنین تعداد زیادی از لیست افراد معرفی شده مذکور  دارای نشانی نامشخص بوده یا در مشاغل ساختمانی یا کارگاه‌های غیرمشمول بیمه اجباری قانون تامین اجتماعی اشتغال داشته‌اند که با اطلاع‌رسانی و توزیع بروشور و راهنما و نصب بنر و برقراری تماس تلفنی درمجموع ٩٤٨ نفر نیز درقالب بیمه حرف و مشاغل آزاد جذب شدند و مجموع بیمه‌شدگان اصلی اتباع خارجی به ١٢هزار و ٧٨٦ نفر رسیده است  .

به گفته وی، بخش زیادی از اتباع خارجی بیمه‌شده این اداره کل از کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، چین، عراق و هندوستان هستند.

صالح‌پور در خصوص برنامه‌های اداره کل برای جذب بیشتر اتباع خارجی گفت: با برگزاری جلسات بیشتر با ادارات کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی و انجام دادن بازرسی‌های دقیق تلاش مضاعف خود را برای بهبود و افزایش هرچه بیشتر در جذب اتباع خارجی به کار خواهیم گرفت. همچنین تعامل خود را با کارفرمایان به منظور به کارگیری اتباع دارای کارت اقامت و کارت کار تقویت خواهیم کرد تا از این طریق نسبت به بیمه کردن  اتباع خارجی شاغل در کارگاه همانند سایر شاغلان اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: این اداره کل تلاش‌های مستمری برای افزایش وصولی به عمل آورده و با اجرای طرح‌های مختلف از جمله فرایند پیگیری مطالبات معوق و استفاده از همه همکاران در وصول مطالبات و فعال کردن بازرسی‌های کشفی، جذب بیمه‌شدگان درقالب اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، جذب بیمه‌شدگان اتباع بیگانه به افزایش منابع سازمان کمک کرده است. همچنین شاخص‌های ارزشیابی ارسالی از سوی معاونت امور استان‌ها به صورت خاص  برای این اداره کل حایز اهمیت است وتلاش خواهیم کرد که در این زمینه همواره دررتبه‌های برتر استان‌ها قرارداشته باشیم.

منبع خبر: مهر نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics