تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۴۴درصد بازنشسته های سازمان تامین اجتماعی کمتر از 60 سال سن دارند

معاون اداره کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی گفت: اگر سن ورود به سالمندی را ٦٠ سال در نظر بگیریم ٤٤درصد بازنشسته های سازمان کمتر از ٦٠ سال دارند و در زمره سالمندان قرار می گیرند.

 مریم فروزان با اعلام این مطلب در برنامه میزبان با موضوع سالمند در رادیو ایران گفت: تکریم سالمندان از آموزه های روشن دینی و ملی ماست .

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود ٣ میلیون بازنشسته و مستمری بگیر را تحت پوشش قرار دارد، اظهار داشت: از این تعداد ٦٤ درصد بازنشسته، ٣١ درصد بازمانده و ٥ درصد از کارافتاده هستند.

معاون اداره کل امور فنی مستمری های سازمان تامیناجتماعی گفت: در سال ٩٦ ماهیانه ٤٢٠٠ میلیارد تومان از سوی این سازمان مستمری پرداخت می شود.

فروزان با اشاره به تلاش سازمان تامین اجتماعی برای بهبود سطح معیشت وافزایش رفاه بازنشستگان افزود: طی چهار سال گذشته افزایش مستمری ها بیشتر از نرخ تورم بوده است. 

وی با بیان اینکه جامعه ایران رو به سالمندی می رود، تصریح کرد: طی ٣٥ سال گذشته( بازه زمانی سالهای ٦٠تا٩٥ ) جمعیت بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ٨ برابر شده  در حالی  که در همین مدت شاهد افزایش ١٥ برابری مستمری بگیران بوده ایم.

فروزان گفت: با این شرایط ضریب پشتیبانی( نسبت بیمه شده به مستمری بگیران) در سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت.

معاون اداره کل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی افزود: مسئله صندوق های بیمه ای در دولت های یازدهم و دوازدهم مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از دولت بودجه ای دریافت نمی کند و منابع را از محل وصول حق بیمه تامین و برای تعهدات هزینه می کند، اظهار داشت: عملکرد این سازمان بر اساس محاسبات بیمه ای است و تصویب قوانین در سال های گذشته که پشتوانه مالی آن تامین نشده بود موجب افزایش هزینه های این سازمان شد . این در حالی است که تعادل در منابع و مصارف در سازمان های بیمه گر موضوع بسیار مهمی است .

فروزان با اشاره به فعالیت های سازمان تامین اجتماعی در جهت ایجاد رضایتمندی بیمه شدگان و بازنشستگان گفت: ارتقای هتلینگ وحذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی ملکی، پرداخت متمرکز مستمری ها، ارائه اینترنتی لیست های حق بیمه و فیش حقوقی بازنشستگان از این جمله است. 

منبع خبر: مهر نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics