تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

احتمال افزایش سوددهی شرکت‌های صادراتی بورسی/ بازار سرمایه روند آرامی را طی می‌کند

یک کارشناس اقتصادی معتقد است با وجود احتمال افزایش نرخ ارز رشد سوددهی شرکت های پتروشیمی و معدنی دور از انتظار نیست.

در خصوص چشم انداز ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط کنونی  اگر اتفاق جدیدی نیفتد  از یکی دو هفته آینده رشد ملایم نرخ ارز را  شاهد خواهیم بود. وی  به سابقه افزایش سنتی نرخ ارز در بازه زمانی شهریور تا آذر هر سال اشاره و تصریح کرد: ممکن است طی این دوره تقاضا برای اسکناس شوک هایی را به بازار و نرخ ارز وارد کند که البته از جانب بانک مرکزی در صورت تمایل قابل کنترل است اما به هرحال تقاضای بازرگانی ارز برای واردات افزایش یافته و چنانچه منابع ارزی در بانک های خارجی به درستی مدیریت نشود می تواند مشکل آفرین باشد.


این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه این  افزایش نرخ بر روی شرکت های صادراتی اثر مثبت دارد، افزود: به دلیل شرایط حاکم در عرصه بین الملل و ارجاع برجام به کنگره آمریکا  به طور کلی به نظر نمی رسد که شرایط ایده آلی را برای بورس تا زمان تصمیم گیری نهایی کنگره شاهد باشیم.


این تحلیلگر اقتصادی به اظهارات چند روز پیش ترامپ و تاثیر آن بر  روند بازار سرمایه  اشاره کرد و گفت: در حال حاضر عمده مبادلات و روابط اقتصادی ایران با کشورهای چین، روسیه ونیز برخی کشورهای اروپایی است که  با توجه به اعلام حمایت این کشورها از برجام این همکاری ها فعلا ادامه دار خواهد بود ولی با وجود این برای پیش بینی های بلندمدت تر باید منتظر تصمیم کنگره بود.

 

 

منبع خبر: اقتصاد آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics