تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

روند صعودی شاخص بورس در هفته آخر مهر

احمدی کارگزار بورس گفت: این هفته بازار شرایطی نوسانی داشت و شرکت هایی که بودجه بیشتری داشتند حجم معاملاتشان بالاتر بود و روند رو به رشد داشتند و شرکت هایی که ضعیف تر بودند حجم پایین تری و روند رو به پایینی داشتند.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش که 80 درصد محصولاتش را به کشورهای خلیج فارس و جنوب شرق آسیا صادر می کند با عرضه 5 درصد از سهام خود به صورت عرضه اولیه در این هفته وارد بازار سرمایه شد.


قیمت هر سهم این شرکت 176 تومان تعیین شد.


علی دهاقی مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در باره این عرضه اولیه گفت: حدود 350 میلیون سهم را 155 هزار نفر خریداری کردند و در ارزیابی اولیه شرکت ما 1250 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.


اما این عرضه اولیه که متناسب با کشش بازار نبود انتقاد فعالان بازار سرمایه را همراه داشت.


خانم هاشمی کارگزار بورس گفت :? این عرضه های اولیه در بازارهای هیجانی و رو به بالا نتایج خوبی دارند نه بازارهای کم عمق فعلی و بازار سرمایه که همچنان به حمایت حقوقی های فعال و دولت امید دارد.


فلزات اساسی با 20 درصد سهم بازار در این هفته پیشرو بودند.


روح بخش کارشناس بورس گفت : صنایع خودروسازی 19 درصد سهم بازار و رایانه 8 درصد سهم بازار را داشت که در مجموع این سه صنعت 47 درصد سهم بازار را در اختیار گرفتند.


این هفته 69 هزار خریدار در 247 هزار دفعه معاملات خود را به انجام رساندند.


کارشناسان به سهامداران تازه وارد توصیه می کنند با مطالعه و آگاهی و از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد این بازار شوند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

 

 

منبع خبر: قطره
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics