تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تفاوت دستمزدها و جوایز ورزشکاران زن و مرد را پیگیری می کنیم

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده درباره گلایه زنان مدال آور از نحوه توزیع جوایز و تبعیضی که در آن وجود دارد، گفت: معاونت امور زنان و خانواده برای حل و فصل این تبعیض در گفت و گو با وزیر ورزش و جوانان، پیگیری های لازم را مبذول خواهد داشت.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا، «معصومه ابتکار» روز سه شنبه ضمن یادآوری پیشرفت های نوظهور زنان در عرصه های ورزشی و مدال آوری، افزود: حضور زنان در عرصه های ورزشی همواره یکی از دستاوردهای شگفت انگیزی است که در این ۴۰ سال پس از انقلاب به دست آمده و زنان با همت، تلاش و انگیزه قوی و با رعایت تمام موازین و پوشش مناسب در این زمینه گام برداشته و رشد کرده اند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: ضمن این که شاهدیم در بازی های آسیایی یک سوم بازیکنان، زنان بودند و توانستند یک سوم جوایز را هم از آن خود کنند. موضوعی که باعث شد مقامات المپیک قول بدهند پنجاه درصد از ورزشکاران اعزامی، را زنان تشکیل دهند. در کنار این اتفاق های افتخارآفرین، موضوع حضور زنان در ورزشگاه مساله ای است که باید حل و فصل شود؛ مطالبه ای که زنان مشتاقانه منتظر رفع ان هستند تا با خاطری آسوده به تماشای مستقیم مسابقات بنشینند.

 

حضور خانواده ها در ورزشگاه، تسری دهنده فرهنگ ورزشی است

این مقام مسئول در ادامه این گفت و گو، به تلاش های دولت تدبیر و امید در ایجاد فضای مناسب برای حضور زنان و خانواده ها در ورزشگاه ها اشاره کرد و گفت: دولت از ابتدا، برای این که فضای ورزشگاه برای حضور زنان و خانواده ها آماده و مهیا شود، تمام تلاش خود را بکار بسته است. اقدامات مختلفی هم صورت گرفته است که از جمله آن فراهم کردن زیرساخت های لازم بود که پیش از این  فراهم نبود.

 

وی ادامه داد: در مورد مسائل فرهنگی این امر که همواره دغدغه و ابزار مخالفت برخی بود، صحبت هایی با تیم ها و هواداران صورت گرفته است و به نظر می رسد حضور خانواده ها می تواند این بحث های فرهنگی را تعدیل کند و خیلی ضروری است.

ابتکار تاکید کرد: فضای ورزش یک فضای سالمی است و نباید اجازه دهیم یک رفتار ناشایستی بر این فرهنگ غلبه کند.

 

 

حضور زنان در ورزشگاه امری سیاسی نیست

معاون رییس جمهوری با تاکید بر این که برای حضور زنان در ورزشگاه هیچ منع قانونی و از نظر زیرساخت ها هم طبق گفته وزیر ورزش هیچ مشکلی وجود ندارد، اظهار داشت: دولت هیچ مخالفتی با حضور زنان در ورزشگاه ها ندارد و در جای جای جامعه اسلامی باید موازین شرعی رعایت شود که می شود. تا امروز هم نمونه های زیادی است که زنان حضور دارند و هیچ اتفاق خاصی هم نیافتاده است. فضا، فضای ورزشی است و زنان را روحیه ورزشی شرکت می کنند و فرصتی است برای نشاط و شادی.

 

معاون رئیس جمهوری با اشاره به این که مساله حضور زنان در ورزشگاه ها را سیاسی کرده اند در حالی که یک امر فرهنگی و ورزشی است، تصریح کرد: متاسفانه در مورد اتفاق اخیر و خودسوزی دختر آبی، بهره برداری های سوء و موضع گیری هایی از طرف افرادی که در مقابله با جمهوری اسلامی ایران هستند، صورت گرفت. در حالی که این مساله موضوعی نبود که بتوان از آن برداشت سیاسی کرد و تنها مساله ای بود که شرایط خاص عامل پیش آمدن آن شد.

 

 

 

 

 وی تاکید کرد: این ها فقط می خواهند به هر قیمتی، جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرند و دلسوز مساله زنان نیستند که متاسفانه بیشتر آسیب زده و به حضور ورزشی زنان کمکی نکرده اند. اما ما تلاش می کنیم که مساله کلا حل شود و زنان اجازه داشته باشند با فراغ بال در مسابقات شرکت کنند و این مسیر رشدی که برای ورزش زنان داریم ادامه پیدا کند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که زنان مدال آور از نحوه توزیع جوایز و تبعیضی که در آن وجود دارد شکایت دارند، گفت: در صورت اعلام و درخواست این مساله، معاونت امور زنان و خانواده برای حل و فصل این تبعیض در گفت و گو با مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، پیگیری های لازم را بذول خواهد داشت.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics