تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ساخت نخستین پردیس پارک علم و فناوری مازندران آغاز شد

کار ساخت نخستین پردیس پارک علم و فناوری مازندران ظهر امروز سه‌شنبه با کلنگ‌زنی این پروژه توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ساری آغاز شد.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از ایرنا،این پردیس قرار است با زیربنای ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۲۵ هزار متر مربع و با برآورد ۱۸۹ میلیارد ریال اعتبار ساخته شود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گفته رییس پارک علم و فناوری مازندران، با افتتاح این پردیس شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور از حمایت های زیرساختی سخت افزاری و نرم افزاری پارک بهره مند خواهند شد.

همچنین قرار است فضای اداری، تحقیقاتی و فناوری در فضای حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در داخل پردیس پارک علم و فناوری مازندران ساخته شود.

 

علی معتمدزادگان رییس پارک علم و فناوری مازندران در مراسم کلنگ زنی پردیس این پارک به اهمیت توسعه فضای فیزیکی تحت پوشش پارک اشاره کرد و گفت: فضای فیزیکی یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت و توسعه کاری شرکت های دانش بنیان است و در این مسیر پارک همه ساله در جهت افزایش این فضا جهت رسیدن هرچه بهتر به اهداف مورد نظر است.


وی کمبود فضای فیزیکی برای استقرار کسب و کارهای نو و شرکت های دانش بنیان و فناورانه را یکی از دغدغه های بزرگ پارک عنوان کرد و افزود: سال ۹۸برنامه های خوبی برای افزایش فضای فیزیکی پارک در مازندران در دستور کار قرار دارد که ساخت پردیس یکی از آنها بود که اکنون محقق شده و خرید ساختمانی چهار طبقه در ساری برای شرکت های فناورانه هم از دیگر برنامه هاست.

 

معتمدزادگان تلاش عمده مجموعه مدیریتی پارک علم و فناوری را در سال های گذشته و امسال کاهش مشکل فضای فیزیکی برشمرد و توضیح داد: پارسال مجموعه خیام با یکهزارو ۶۰۰ متر مربع زیربنا و ۴۰ اتاق، ظرفیت حضور همزمان ۱۵ واحد و شرکت فناورانه به عرصه های پارک اضافه شد.


مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و ۱۲ مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت دارند.
۱۱۶ شرکت دانش بنیان در مازندران با تولید حدود ۴۰۰ محصول از سوی این شرکت ها زیر نظر پارک قرار دارند. در حال حاضر فضای زیر مجموعه پارک علم و فناوری استان ۵ هزارمتر مربع است.
پارک علم و فناوری مازندران از سال ۸۹ فعالیت خود را با ۴ شرکت دانش بنیان آغاز کرد و اکنون میزان صادرات این شرکت ها به حدود چهار میلیون یورو رسیده است.
در حال حاضر ۶ مرکز رشد در شهرستان های ساری، سیمرغ، آمل ، تنکابن و نوشهر فعال هستند که مقرر شد هفتمین مرکز رشد واحدهای فناورانه در بهشهر شنبه هفته آینده افتتاح شود.

 

وزیر علوم روز گذشته سفر دو روزه اش به مازندران را با بازدید از دانشگاه جامع مازندران در بابلسر و گفت و گو با اعضای هیات علمی این دانشگاه شروع کرد. افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه ، ادای احترام به شهدای خوشنام آرمیده در پردیس آن، بازدید از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل و گفت و گو با دانشجویان و اعضای هیات علمی و همچنین بازدید از دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل برنامه نخستین روز سفر دکتر غلامی بود.

 

 

وزیر علوم امروز سه شنبه هم با حضور در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، چند طرح عمرانی این دانشگاه را افتتاح کرده و با اعضای هیات علمی و تشکل های دانشجویی آن گفت وگو کرد. شرکت در نشست شورای اداری مازندران از دیگر برنامه های دومین روز سفر دکتر غلامی اعلام شده است.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics