تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اصلاحیه سهمیه بندی های کنکور در مجلس رأی نیاورد

آمل- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اصلاحیه سهمیه بندی های برای کنکور و پذیرش در دانشگاه ها در مجلس رای نیاورده است.

به گزارش لحظه نگر مالی تیم متفکران به نقل از مهر، منصور غلامی دوشنبه شب در حاشیه بازدید از ساختمان نیمه کاره دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل در جمع خبرنگاران، با پرسش داوطلب کنکور که مدعی شده بود، داوطلبان کارشناسی ارشد سال ۹۸ نسبت به اعمال سلیقه سازمان سنجش در اختصاص برخی سهمیه‌ها واینکه حق کنکوری های امسال به طور کامل نادیده گرفته شده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وزیرعلوم درپاسخ به این پرسش گفت، که وزارت علوم سال گذشته اصلاحیه این سهمیه‌بندی ها  ازجمله سهم ۲۵ درصد ایثارگران و پنج درصد استعدادهای درخشان از سوی وزارت علوم، را به مجلس ارائه داده، اما برای رسیدگی رای لازم را نیاورد.

 

غلامی اضافه کرد، که امسال نیز این مصوبه مجلس درسهمیه پیش بینی شده اعمال وباعث گلایه هایی شد.

 

وی با بیان اینکه این مصوبه یک تکلیف قانونی است که وزارت علوم خود را ملزوم به اجرای آن می‌داند و مطابق آن قانون به اجرا در می آورد، اضافه کرد، فقط امیدواریم داوطلبان در محل هایی که استحقاقش را داشتند قبول شده باشند اما با وجود ارائه این پیشنهاد به مجلس در سال گذشته و امسال مصوبه آن از سوی مجلس تجدیدنظر شود.

 

افتتاح ساختمان دانشکده دامپزشکی آمل تا پایان امسال

وزیرعلوم همچنین درپاسخ به پرسش خبرنگارمهر درخصوص حمایت این وزارتخانه برای تکمیل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل گفت، که ساختمان درحال ساخت این دانکشده با پیشرفت خوبی درحال انجام است و وزارت علوم با تامین منابع مورد نیاز از سوی سازمان برنامه وبودجه ونیز حمایت های استانی پشتیبانی خواهد کرد.

 

غلامی گفت، که  تلاش خواهد شد فاز نخست این مجموعه که شامل دانشکده دامپزشکی در پردیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل است تا قبل از پایان امسال و یا حداقل اوایل سال ۹۹ تکمیل وافتتاح شود.

 

 دانشکده دامپزشکی وابسته به دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل در سایت دونیم هکتاری وپردیس این دانشگاه در 5 طبقه وبا زیربنای 5هزار مترمربع در حال ساخت است.


تاکنون از محل اعتبارهای تملک دارایی استانی وپیگیری های ملی 7 میلیارد تومان هزینه شده وبرای تکمیل آن حدود 14 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics